نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 10:34

افتتاح 93 کیلومتر راه روستایی هرمزگان در دهه فجر امسال

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در یک نشست خبری به مناسبت دهه فجر از افتتاح ۹۳ کیلومتر راه روستایی به ارزش ۲۲۵ میلیارد تومان و ده ها پروژه آماده بهره برداری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان امروز در بیان پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال اظهار کرد: در دهه فجر بیش از ۹۳ کیلومتر راه روستایی به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: در هرمزگان 220 روستای بالای 20 خانوار فاقد راه آسفالته هستند که تلاش ما رساندن جاده مناسب به این روستاها است.

به گفته شرفی، احداث 150 کیلومتر راه روستایی در استان از ابتدای امسال هدف گذاری شده بود که 93 کیلومتر آن اکنون برای دهه فجر آماده بهره برداری است و امیدواریم مابقی نیز تا پایان سال به بهره برداری برسد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در بیان جزییات این پروژه‌ها هم گفت: برای دهه مبارک فجر راههای آسفالته روستایی حسن آباد و سیاتک شهرستان بندرلنگه به طول ۳ کیلومتر، کوشه جیجیان شهرستان قشم به طول ۲ کیلومتر، ناز دشت و خمینی آباد شهرستان رودان به طول ۴/۷ کیلومتر، انجیره کوران بندرلنگه به طول ۲۰ کیلومتر و ...افتتاح می شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان با تاکید بر اهمیت پل چارک، گفت: «پل چارک دارای ۹دهانه ۲۰ متری به طول۱۸۰ متر در محور اتصال محور اصلی به شهر چارک و مسیر زمینی به جزیره کیش با هزینه ۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید».

اتصال روستاهای هرمزگان به روستاهای سیستان

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان در خصوص اتصال روستای پشت کوه هرمزگان به استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای محرومیت‌زدایی و رسیدگی به اقشار آسیب‌پذیر در منطقه کمتر توسعه‌یافته شهرستان بشاگرد، تفاهم سه‌جانبه‌ای در ابتدای سال جاری بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و سازمان برنامه‌وبودجه کشور و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

شرفی گفت: در قالب این تفاهم‌نامه، مقرر شد قطعه چهارم محور دوراهی پاهتک، ملکن، درنگ مدو، آخران تا انتهای حوزه استحفاظی هرمزگان، موسوم به راه پشتکوه گافر بشاگرد، حدفاصل روستای آخران هرمزگان تا روستای کددل سیستان و بلوچستان به طول ۳۵ کیلومتر و با استفاده از توان ماشین‌آلاتی و تجهیزاتی و عملیاتی می‌روی دریایی ارتش جمهوری اسلامی انجام شود که با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده عملیات اجرایی موردتفاهم از اردیبهشت‌ماه سال جاری شروع شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1018102

مهمترین اخبار ایران و جهان: