نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 01:30

جنجالی‌های هفته| از اخراج دکتر حاشیه از استقلال و نماینده‌های عشق دوربین تا پول‌های یواشکی استقلال و پرسپولیس

در اتفاقات جنجالی این هفته از اخراج دکتر حاشیه و وداع مارکوپول با دنیای فوتبال تا فاش شدن پول‌های یواشکی سرخابی‌ها توسط رئیس اسبق فدراسیون فوتبال نوشتیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اتفاقات جنجالی این هفته ورزش را با هم مرور می‌کنیم:

* شعاری علیه رونالدو و آمار ضعیف النصر

هواداران الاتحاد در تقابل با النصر و رونالدو بارها لیونل مسی را تشویق کردند تا اینگونه باعث افت روحیه و تمرکز رونالدو شوند. البته بعد از باخت 3 بر یک النصر مقابل الاتحاد در سوپرکاپ عربستان فریاد مسی مسی علیه رونالدو  ادامه پیدا کرد! ظاهرا مسی حتی در عربستان هم دست از سر رونالدو برنمی‌دارد!

 نشریه انگلیسی اتلتیک نیز ادعا کرد:  النصر فقط ۱۰ درصد از حقوق رونالدو را پرداخت می‌کند؛ ۹۰ درصد باقیمانده را دولت عربستان می‌دهد. نکته جالب در مورد رونالدو و النصر این است که این تیم فوتبال قبل از پیوستن رونالدو، در 13 بازی بدون شکست بود ولی در 2 بازی با رونالدو  ثبت شکست در نیمه نهایی سوپرکاپ مقابل الاتحاد رخ داد.همچنین باشگاه منچستریونایتد نیز از زمانی که کریس رونالدو از این تیم رفت روی دور پیروزی افتاد و فقط یک بازی را باخته است.

* خصوصی‌سازی سرخابی‌ها و پول‌های یواشکی 

 علی کفاشیان، رئیس و نایب‌رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره بحث خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: سال ۱۳۸۰ معاون سازمان تربیت‌بدنی بودم که بحث خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس از زمان معاونت من در سازمان تربیت‌بدنی شروع شد. آن موقع آقای مهرعلیزاده به من ماموریت داد؛ تازه از بانک مرکزی آمده بودم و مسائل به روز را می‌دانستم.اولین مصاحبه خصوصی‌سازی را خودم انجام دادم و همان موقع به مهرعلیزاده گفتم برای این کار خیلی تلاش نکنید چون این کار نمی‌تواند موفق باشد. شرکت‌هایی که می‌خواهند در بورس سهام ارائه کنند؛ باید سودآور بوده، ضرردهی نداشته باشند و هزینه‌های‌شان کمتر از درآمدهای‌شان باشد.

او درباره راه‌های درآمدزایی باشگاه‌های دولتی در ایران تصریح داشت: شک نکنید که حمایت‌های مالی از سوی راه‌های دولتی انجام می‌گیرد؛ زمان ما هم یک پول‌های یواشکی به ما واریز می‌شد و ما به استقلال و پرسپولیس پرداخت می‌کردیم. چون امورات این‌ها باید سرانجام یک‌جوری بگذرد. یکی از درآمدهای باشگاه‌ها از تبلیغات محیطی است؛ چون بازی‌های استقلال و پرسپولیس پخش زنده می‌شود، بیشترین سهم را از این طریق دارند.

دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک در همین باره تأکید داشت: یک روش دیگر بلیت‌فروشی است که الحمدالله آن را نداریم و قبلا هم که داشتیم زیاد نبود. حق انتقال بازیکن راهکار دیگری است که باشگاه‌ها در این هم خیلی موفق نیستند. تبلیغات روی پیراهن هم هست که آن فقط بد نیست. معتقدم با این مسیر، خصوصی‌سازی فعلی سرخابی‌ها تبعات خواهد داشت.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال نهایتاً راجع به مسئله حق پخش تلویزیونی گفت: مهم‌ترین مسئله درآمدزایی حق پخش تلویزیونی است که باید ۶۰ درصد درآمدهای باشگاه‌ها را مثل باشگاه‌های بزرگ دنیا پوشش بدهد. آن موقع اگر باشگاه قوی حرکت کند، به درآمدزایی می‌رسد و می تواند به بورس برسد.

بی خبری رئیس فدراسیون اسکی از پناهندگی ورزشکارش!

عباس نظریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص پناهنده شدن عاطفه احمدی اسکی‌باز مطرح کشورمان، اظهارداشت: من هم مثل شما بی خبرم و یکی دو ساعت است که شنیدم. برخی مواقع ورزشکاران تصمیمات شخصی می‌گیرند که هم خود و هم برنامه‌ریزی سازمان مربوطه را بهم می‌ریزند.احمدی ورزشکار توانمند و المپین ماست. با توجه به سن کمی که این ورزشکار دارد نه تنها برای المپیک بعدی بلکه برای چند دوره برنامه داشته و روی او برنامه‌ریزی کرده بودیم. او تحصیل کرده و توانمند است. 

نظریان با بیان اینکه از چگونگی رفتن پرچمدار کشورمان اطلاعی ندارد، تصریح کرد: نمی‌دانیم چطور رفته، چرا رفته و هدف چه بوده است. به خاطر توانمندی که او داشت ما همه بسترها را فراهم کردیم و از نظر اردو و تجهیزات چیزی کم نگذاشتیم. 

بازیکنان چلسی به پادگان رفتند!

گراهام پاتر سرمربی تیم فوتبال چلسی برای اینکه تیمش را از یأس و ناامید ناشی از نتایج ضعیف اخیر خارج کند، آنها را به یک پادگان برده تا از نزدیک با سربازان واقعی ملاقات داشته باشند و از آنها درس شجاعت و اتحاد در کار گروهی را بیاموزند. یکی دیگر از دلایل سرمربی انگلیسی از بردن تیمش به پادگان، ایجاد فضایی غیرفوتبالی برای خو گرفتن هر چه سریع‌تر بازیکنان تازه‌وارد پرشمار تیمش با هم‌تیمی‌های خود بوده است.

اخراج دکتر حاشیه از استقلال!

ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال سیاوش یزدانی مدافع این تیم را اخراج کرد و گفت دیگر به چنین مدافعی نیاز ندارد! یزدانی البته همان مدافعی است که در دقایق پایانی بازی با سپاهان یک پنالتی به حریف هدیه کرد! سیاوش یزدانی با اینکه بازیکن خوبی بود اما بیش از اینکه روی فوتبال تمرکز کند.

 

روی حاشیه‌های فوتبال تمرکز حداکثری داشت! بازیکنی که نه فقط با ساپینتو پرتغالی بلکه با کرانچار سرمربی اهل کرواسی سپاهان هم مشکل پیدا کرد، محمود فکری سرمربی اسبق استقلال هم تلویحا یزدانی را به کم‌کاری در استقلال در زمان خودش متهم کرد. به هر حال این بازیکن حتی حاضر به فسخ قرارداد با باشگاه نشد تا استقلال مجبور به فسخ یکطرفه با این بازیکن شود اتفاقی که ممکن است تبعاتی برای این باشگاه داشته باشد.

این مدافع سرانجام به خانه خود بازگشت و به تیم فوتبال سپاهان (تیمی که آبی پوشان مقابل این تیم در دقایق پایانی باختند) پیوست.

حضور مدیران فوتبالی در مجلس و حکایت نمایندگان عاشق دوربین! 

اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و جمعی از مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر، دوشنبه برای برگزاری جلسه‌ای مربوط به VAR و سایر امور جاری مربوط به فوتبال کشور در جلسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی شرکت کردند. این در شرایطی است که با توجه به اهمیت مباحث مطروحه، رسانه‌های زیادی پیگیر حضور در نشست فراکسیون ورزش برای پوشش این جلسه بودند. با این وجود حضور تعداد محدودی از رسانه‌ها از نکات عجیب جلسه امروز بود.

ظاهرا  مجلس شورای اسلامی برای دعوت از رسانه‌ها گزینش و سلیقه خود را به کار گرفته و در واکنشی عجیب، یکی از مسئولان فراکسیون ورزش گفت: فقط رسانه‌های تصویری را دعوت کرده ایم و قرار نیست در این جلسه رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها شرکت کنند!

این رفتار و اظهارات نشان‌دهنده شناخت نادرست برخی از افراد مجموعه رسانه‌‌ای مجلس شورای اسلامی نسبت به اهمیت خبرگزاری‌های کشور است و به نظر می رسد برخی عوامل خانه ملت به صرف دیده شدن خود و بالادستی ها در مقابل دوربین های تلویزیونی تصمیم می‌گیرند با دعوت گزینشی و سلیقه‌ای، سیاست عجیبی را نسبت به رسانه‌ها در پیش بگیرند.

فتح‌الله‌زاده: دولت یک میلیون دلار به ما بدهد!

مدیرعامل استقلال در مجلس شورای اسلامی از نمایندگان مجلس درخواست کرد که دولت یک میلیون دلار به این باشگاه بدهد!

 پولی که از طریق بورس قرار بود صرف زیرساخت‌ها شود اما نشد و حتی روی آن پول وام هم گرفتند و به بدهی‌های باشگاه ها اضافه هم شده است.

خداحافظی پیشکسوت همه باشگاه‌ها!

فرزاد حاتمی بعد از حضور در 17 تیم، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد او در زمان بازیگری‌اش به عنوان مارکوپولو معروف شد و پیراهن خیلی از تیم‌ها از جمله استقلال، پرسپولیس، تراکتور، فولاد، مس کرمان و...حتی در برخی تیم‌هایی بازی کرد که دیگر اثری از آن تیم در فوتبال کشورمان نیست او پیشکسوت همه باشگاه‌هاست!

وداع کی‌روش با تیم ملی ایران

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی کشورمان با انتشار پیامی با محتوای خداحافظی از تیم ملی خداحافظی کرد. در زیر می توانید متن پیام کی روش را مطالعه کنید:

وقتی که سفر جدیدی را آغاز می کنم، خاطرات زیادی وجود دارد که با افتخار آنها را نگه خواهم داشت. مایلم از بازیکنان فوق العاده ام در تیم ملی تشکر کنم. قدردان زحمات کادر وفادار ایرانی ام، فدراسیون فوتبال و همه کسانی که از من و میراث تیم ملی حمایت کردند هستم. از همه هواداران بابت حمایت و الهام بخشی در این چند سال تشکر می کنم. به امید آینده.

گفته می‌شود کی روش سرمربی آینده تیم فوتبال قطر خواهد بود. 

احتمال تغییر در یکی از مدیران ارشد یک فدراسیون ورزشی

یکی از فدراسیون‌های ورزشی پرمخاطب ورزش کشور به زودی دوباره دچار تغییر و تحول خواهد شد و یکی از مدیران ارشد این فدراسیون دچار تغییرخواهد شد! این تغییرات می‌تواند موج تغییرات دیگری را در این فدراسیون ورزشی به همراه داشته باشد.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1017646

مهمترین اخبار ایران و جهان: