نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 11:53

دانش‌آموزان کرمانشاهی با تخفیف ۵۰ درصد به سینما می‌روند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: دانش‌آموزان کرمانشاهی به صورت گروهی به همراه مدرسه یا خانواده می‌توانند با تخفیف 50 درصدی به سینماهای آزادی و بیستون بروند.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: براس قرار داد فی‌ما بین اداره کل آموزش و پرورش استان با امور سینمایی حوزه هنری انقلاب اسلامی، طرح «سینما دانش‌آموز» به منظور هویت‌بخشی و تقویت دانش‌آموزان در کنار خانواده و با نگاه عمیق به مسائل فرهنگی و احیای سینما، به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: این روزها دانش‌آموزان در فضای مجازی سینمای واقعی را برای خود به سینمای مجازی و یا خانگی تبدیل کرده که با آفت‌های زیادی همچون دوری از خانواده، همسن و سالان و به حالت انزوا رفتن دانش‌آموزان در فضای مجازی همراه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: دانش‌آموزان در قالب این طرح در تمامی روزهای هفته می‌توانند همراه مدرسه و یا در روزهای سه‌شنبه همراه خانواده تا سقف ۵ نفر با مراجعه به سینما از تخفیف ۵۰ درصدی در سینماهای آزادی و بیستون کرمانشاه به تماشای فیلم بنشینند.

 وی با بیان اینکه این طرح تا پایان سال جاری ادامه دارد، اضافه کرد: دانش‌آموزان همراه همسن و سالان و یا خانواده خود وقتی در محیط‌های اجتماعی، آموزشی و فرهنگی قرار می‌گیرند احساس نشاط اجتماعی و تقویت خانوادگی دارند.

محمدی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به موج هشتم کرونا، اظهار کرد: اکیپ‌های نظارتی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت تربیت‌بدنی و سلامت تمامی مدارس شهری روستایی و مرزی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی گفت: اگر دانش‌آموزی علائمی از قبیل سرماخوردگی، بی‌حالی، آبریزش بینی و... داشت می‌تواند با هماهنگی معلم و مدیر مدرسه به مدرسه نیاید و دروس خود را در ارتباط با معلم خود به شکل غیرحضوری فراگیرد.

محمدی گفت: دانش‌آموزان سه سال است که به واسطه بیماری کرونا به استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها آشنایی کامل دارند، امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی این نشاطی که برای دانش‌آموزان در مدارس حضوری به پا شده با قوت تا پایان سال تحصیلی ادامه داشته باشد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 949602

مهمترین اخبار ایران و جهان: