نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 15:19

۱۴۵۰ مدرسه نیاز البرز برای رسیدن به هدف سرانه آموزشی مطلوب

استاندار البرز گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه سرانه فضای آموزشی در البرز به هزار و ۴۵۰ مدرسه نیازداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس  در فردیس، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در دومین روز از ایام دهه فجر در  حاشیه  مراسم افتتاح مدرسه بهسود۴ در فردیس، با اشاره به افتتاح ۱۱۰۰ مجموعه آموزشی و اماکن مربوط به آموزش وپرورش  در ۳۱ استان کشور با حضور  ریاست جمهوری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با سایر استان‌های کشور، ۱۷ مدرسه در شهرستان‌های مختلف البرز  از جمله فردیس به بهره‌برداری می‌رسد و بلافاصله  به صورت عملیاتی مورد استفاده دانش آموزان قرار‌‌می‌گیرد. 

وی با اشاره  اینکه متاسفانه  سرانه‌های آموزشی  استان البرز وضعیت خوبی ندارد و  در این حوزه با مشکلات بسیاری مواجه هستیم، بیان کرد: اگر بخواهیم در سرانه آموزشی البرز  به وضعیت مناسبی برسیم به ۵۵۰ مدرسه نیاز داریم  و اگر بخواهیم  به وضعیت مطلوبی برسیم و مدارس یک شیفته با کلاس‌هایی با ظرفیت ۳۰ دانش آموز  داشته باشیم،  به ۱۴۵۰ مدرسه در استان نیازداریم.

نماینده دولت در البرز گفت: با مجوز از ریاست محترم جمهور در سفر به استان البرز، احداث ۱۰۰ مدرسه تصویب شد و با درخواست و هماهنگی‌های انجام شده احداث  ۱۰۰ مدرسه  دیگر در استان را  تقبل کردیم. مطمئنم که حتی بیش از ۲۰۰مدرسه در استان خواهیم ساخت.  در این راستا  از خیرین استان تقاضا دارم در حوزه مدرسه سازی بیش از گذشته فعال باشند تا بتوانیم  نیازهای‌ آموزشی را برای آینده سازان این کشور تأمین کنیم.

وی لازمه دستیابی یه اهداف نهضت مدرسه سازی و احداث ۲۰۰ مدرسه در استان را همت همگانی از سوی خیرین، دستگاه‌ها و شوراهای اسلامی شهرها عنوان کرد و گفت:  همه باید  دست به دست هم بدهیم؛ از  همه دستگاه‌ها و  شوراهای شهرها انتظار می‌رود در موضوع تامین زمین برای مدرسه‌سازی کمک کنند تا  بتوانیم به وعده‌ای که به مردم داده‌ایم عمل کنیم. ما مصمم هستیم نهضت بزرگ مدرسه‌سازی در استان اجرا شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1015102

مهمترین اخبار ایران و جهان: