نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 23:30

هرچه سریعتر محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری بازگشایی شود

شهرکرد_استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: راهداری باید تلاش خود را بکند تا تمامی محورهایی که از بارش برف بسته شده اند بازگشایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری عصر پنج شنبه در شورای اداری کوهرنگ اظهار کرد: برف قابل توجهی در استان و مخصوصاً کوهرنگ باریده و موجب نشاط و شادابی مردم شده است.
وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم که این نعمت الهی به نعمت تبدیل نشود، هرکسی وظیفه‌اش را به خوبی انجام داده است.
حیدری ادامه داد: از لحظه شروع بارندگی در استان ستاد مدیریت بحران تشکیل شده و فرمانداران به صورت لحظه‌ای با مرکز ارتباط تصویری داشتند.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پیش بینی‌های لازم صورت گرفت، تذکرات لازم داده شد و برای انجام مأموریت دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادرسان در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.
حیدری افزود: در سراسر استان مانوری گذاشته شد همه دستگاه‌ها در استانداری و در شهرستان‌ها متقابل در فرمانداری‌ها جمع شدند، ارزیابی‌ها صورت گرفت و این ارزیابی خیلی مؤثر بود.
وی تاکید کرد: در جریان سیل بارده این استان به خوبی عمل کرده و طبق آمارها در بارندگی اخیر نیز توانسته‌ایم آن را به خوبی مدیریت کنیم.
استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بیش از یک هزار میلیارد تومان در هیأت دولت برای شهرستان کوهرنگ و یکی دیگر از شهرستان‌های این استان تصویب شد که نیمی بیشتر از آن در جریان سفر ریاست جمهوری وصول شد.
حیدری تصریح کرد: برای اکثر زیرساخت‌ها، جاده‌ها، پروژه‌های نیم تمام، مراکز بهداشتی و امدادی، مدرسه و… اعتبار دیده شده است.
حیدری افزود: امروز صبح از تمامی مدیران کل گزارش‌هایی گرفته شده و همه کارها طبق روال پیش می‌رود.
حیدری عنوان کرد: تمامی اعتبارات بحران استان جذب شده و در دستور کار است که تجهیزات لازم خریداری شود.
وی ضمن دستور برای پیگیری سریع آب خویه به مدیران کل ادارات برای بررسی یکسری مشکلات مردم دستور داد: در جاهایی که برق مشکل دارد اداره برق باید پیگیری‌های لازم را انجام دهد و مشکلات به‌وجود آمده باید حل شود.
استاندار خاطر نشان کرد: استان‌ها همکاری لازم را دارند و چندین دستگاه سنگین از استان‌های همجوار به استان برای کمک رسانی راهی هستند.
وی گفت: بررسی‌های میدانی انجام شده و کمبودها از استان‌های همجوار برطرف می‌شود.
حیدری بیان کرد: دستگاه‌های سنگین استان خوزستان در شهرستان لردگان مستقر شده‌اند و بقیه در راه هستند اما باید مدیریت و مراقبت شوند.
استاندار چهارمحال و بختیاری ابراز کرد: تیم‌های هلال احمر هم حضور خوبی دارند ولی باید پیگیری کنند تا کمبودهای غذایی در شهرستان‌ها اگر وجود دارد بررسی و رفع شود.
حیدری دستور بازگشایی تمامی محورهای مواصلاتی استان را داد و افزود: راهداری باید تلاش خود را بکند تا تمامی محورهایی که از بارش برف بسته شده‌اند بازگشایی شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: اگر مسیرهای مواصلاتی باز شود مشکلات دیگر نیز مرتفع می‌شود، دستگاه‌هایی که وارد استان می‌شوند تقسیم و مدیریت شوند تا در کوتاه‌ترین زمان محورهای شیخ علی خان، میهه و چشمه دیمه باز شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1016002

مهمترین اخبار ایران و جهان: