نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 12:35

جشنواره «فجر انقلاب» در کانون‌های مساجد اردبیل برگزار می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل گفت: جشنواره فجر انقلاب با محوریت مساجد و محلات استان اردبیل با رویکرد مردمی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل مصطفی آمون اظهار کرد: جشنواره فجر انقلاب با محوریت مساجد و محلات استان اردبیل با رویکرد مردمی برگزار می‌شود و در این راستا ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری با رویکرد قرآنی، فرهنگی، ورزشی، هنری و اجتماعی پیش‌بینی شده که همزمان با جشن‌های چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به‌همت کانون‌های فرهنگی و هنری برپا خواهد شد.

وی افزود: برپایی محافل انس با قرآن کریم با محوریت سوره مبارکه فجر و تفسیر آن در ۴۰ مسجد منتخب در ایام‌الله دهه فجر با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان و برگزاری جشن برگ انقلاب همراه با برنامه‌های شاد و مفرح در سالن فدک اردبیل همراه با اکران فیلم با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل، بسیج مساجد و محلات و بسیج خواهران از دیگر برنامه‌های مهم کانون‌های مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: مسابقه ملی کتابخوانی «چُغُک» ویژه نوجوانان ۱۳ تا ۱۹ ساله که از طریق سامانه بچه‌های مسجد و مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب «صعود ۴۰ ساله» نیز به‌صورت استانی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان می‌توانند تا ۲۴ بهمن در این مسابقات ثبت‌نام کنند و به برگزیدگان جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

آمون ادامه داد: برگزاری سلسله جلسات تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در مسجدی که مراسم معنوی اعتکاف برپا خواهد بود همراه با سخنرانی ائمه جماعات و اساتید و مربیان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد اعتکاف استان از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر است.

وی بیان کرد: تکریم انقلابیون، رزمندگان و ایثارگران دوران انقلاب اسلامی و خانواده معزز شهیدان در راستای کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل و در قالب طرح سه‌شنبه‌های تکریم نیز همزمان با ایام‌الله دهه فجر اجرایی می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل افزود: برپایی نمایشگاه‌های پوستر با عناوین «غرقاب» و «همه برای ایران» با رویکرد بیان اقدامات غرب نسبت به جهان و رویکرد تولید و خودکفایی در بیش از ۶۰ مسجد استان ویژه عموم مردم برای آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

آمون اظهار کرد: مسابقه «فجرانه» شامل آذین‌بندی محله پیرامون مسجد است و به زیباترین، نوجوانانه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین تزیین جوایزی اهدا خواهد شد و مسابقه «حرف حساب» شامل تولید محتوا، شعار و عکس‌نوشت و پیام کوتاه که ایام‌الله دهه فجر منتشر شده است، نیز جوایزی اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: مسابقه «سهم من» شامل معرفی دستاوردهای انقلاب در قالب ویدئوی یک دقیقه‌ای که در فضای مجازی منتشر شود و برپایی مسابقه پلاکاردنویسی و اهدای جوایز به زیباترین اثر دست‌ساز مردمی و مسابقه «مترسک‌ها» نیز ویژه روز راهپیمایی ۲۲ بهمن است و علاقه‌مندان با طراحی، ساخت و نهایتا به آتش کشیدن مترسک‌های استکبار جهانی و ارسال عکس از آن می‌توانند در مسابقه شرکت نموده و از جوایز ارزنده بهره‌مند شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل گفت: برگزاری «تریبون آزاد» و ایجاد فضای پرسش و پاسخ با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در ۵ مسجد با همکاری شهرداری اردبیل به همراه مسابقه‌های فرهنگی و هنری و جشن انقلاب از دیگر فعالیت‌ها به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر است.

آمون بیان کرد: ۷ گروه سرود کانون‌های مساجد با حضور در میدان‌ها و خیابان‌های استان به اجرای سرودهای انقلابی با هدف شورآفرینی خواهند پرداخت.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1007246

مهمترین اخبار ایران و جهان: