نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 09:44

۵ واحد خبازی متخلف ارومیه پلمب شد

ارومیه - معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پنج واحد خبازی متخلف در ارومیه که به اخطارهای بازرسان توجه نکرده و تخلفات مکرر داشتند، پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نادر رحیمی افزود: از ابتدای امسال ۱۵ واحد نانوایی متخلف در ارومیه با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه پلمب شده‌اند.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها بر واحدهای متخلف که برای آنان اخطار صادر شده بود همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: در صورت تداوم تخلف و عدم توجه به اخطارهای صادره با افراد خاطی برخوردهای جدی و قانونی خواهد شد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با نانوایی‌هایی که از آرد یارانه‌ای استفاده کرده و اقدام به آزاد پزی و عرضه نان به قیمت‌های نامتعارف می‌کنند طبق قانون برخورد می‌شود حتی ابطال پروانه واحدهای متخلف نیز در دستور کار است.

وی اضافه کرد: سعی می‌شود تمامی مسیرها و منفذهای تخلف در زمینه فروش خارج از شبکه آرد و نان مسدود شود البته در واحدهای نانوایی سنتی، صنعتی و آزاد پز این موضوع با نظارت مستمر پیگیری می‌شود.

رحیمی ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌شود هر گونه تخلفات صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، احتکار و سایر موارد را به سامانه پاسخگویی ۱۸۶۶ جهاد کشاورزی، ۱۲۴ سازمان صمت یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

وی تاکید کرد: نظارت‌های هوشمند در حوزه آرد و نان از طریق سامانه «نانی نو» به صورت مستمر انجام و تراکنش‌های مشکوک بلافاصله توسط بازرسان بررسی می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: کارتخوان‌های موجود در نانوایی‌ها هر روز گزارش‌گیری می‌شود و میزان فروش واحدها از طریق سامانه تحت نظارت است.

وی افزود: ساعت کاری تعریف شده برای نانوایی‌های استان بر اساس میزان آرد دریافتی است که با توجه به تراکنش‌های انجام شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: از آغاز فعالیت این قرارگاه و بازرسی‌های انجام شده بیشترین میزان گزارش‌های مردمی و شکایت‌های موجود در زمینه آرد و نان بوده است.

آذربایجان غربی دارای بیش از چهار هزار واحد نانوایی است که ۲۵ تا ۳۰ درصد این واحدها در ارومیه فعالیت دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 939690

مهمترین اخبار ایران و جهان: