نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 10:48

رونق ساخت و ساز با اعطای جواز ساخت به زمین‌های فاقد سند در شهرکرد

شهرکرد - رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: با مصوبه شورای اسلامی شهر شهرکرد و همراهی دستگاه‌های نظارتی زمین‌های فاقد سند و دارای قولنامه معتبر شهرکرد، مشمول دریافت جواز ساخت شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حیدری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با مصوبه شورای اسلامی شهر شهرکرد و همراهی دستگاه‌های نظارتی زمین‌های فاقد سند و دارای قولنامه معتبر شهرکرد، مشمول دریافت جواز ساخت شدند اظهار کرد: طی این مصوبه مقرر شد شهرداری نسبت به صدور پروانه ساخت برای زمین‌های فاقد سند مالکیت و قولنامه‌ای اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد یادآور شد: این مصوبه به حل مشکل ساخت و ساز در مرکز استان کمک می‌کند و به رونق ساخت و ساز و احیای بافت فرسوده را در پی دارد.

وی تسهیل روند بازسازی بافت تاریخی شهرکرد را از دیگر آثار این مصوبه دانست و افزود: درآمدزایی پایدار برای شهر، اثر دیگری است که در پی اجرای این مصوبه محقق می‌شود.

حیدری ادامه داد: با همکاری بخش خصوصی و بهره‌مندی از اعتبارات ملی، می‌توان اقدامات زیادی برای عمران و آبادانی شهر انجام داد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد همکاری دستگاه‌های نظارتی برای اجرای این مصوبه را لازم و ضروری برشمرد و افزود: با تصویب شوراهای اسلامی شهرهای سایر شهرهای استان می‌توان از این ایده برای سایر شهرها بهره برد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد با اشاره به اینکه با وجود این مصوبه دیگر شهروندان برای دریافت پروانه ساختمان برای منازل مسکونی قدیمی نباید اقدام به دریافت سند مالکیت نمایند.

وی تاکید کرد: شهروندانی که قولنامه معتبر دارند نیز می‌توانند پروانه ساختمانی برای هر کاربری به شرط اجرای ضوابط شهرداری دریافت کنند.

حیدری با بیان اینکه این مصوبه به شهروندان محله ۳۲ منظریه نیز برای دریافت پروانه ساخت و شروع عملیات ساختمانی کمک می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد با اشاره به تعیین ۵۰ درصد تخفیف در هزینه‌های صدور پروانه ساخت، برای بافت فرسوده شهرکرد خاطرنشان کرد: این موضوع می‌تواند برای تشویق مردم به احیای بافت فرسوده مؤثر واقع شود.

وی در انتها تاکید کرد: اولویت دریافت جواز ساخت در مرکز استان برای زمین‌های قولنامه‌ای است که از سنوات گذشته مالکان آن‌ها برای دریافت مجوز تقاضا داده بودند، در اولویت دریافت جواز ساخت قرار دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 939890

مهمترین اخبار ایران و جهان: