نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 09:57

راه‌اندازی ۷ ایستگاه شتاب‌نگار زلزله در اردبیل

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هفت ایستگاه شتاب‌نگار زلزله با خرید و نصب در محل‌های مشخص شده، راه‌اندازی شد.

محبوب حیدری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این ایستگاه‌ها در مناطق مختلف استان با حضور کارشناسان مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی نصب و آماده بهره‌برداری شده است.

وی تصریح کرد: هفت ایستگاه شتاب‌نگار زلزله در لاهرود، سرعین، آبی‌بیگلو، موران، قصابه و ۲ محل در اردبیل راه‌اندازی شده تا شاهد بهره‌گیری از اطلاعات این ایستگاه‌های شتاب‌نگار زلزله باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در اردبیل در محل استانداری و ستاد علوم پزشکی اردبیل این ایستگاه‌ها راه‌اندازی شد که امکان بهره‌برداری از اطلاعات آن برای مسئولان با هدف کاهش آسیب‌های زلزله فراهم می‌آید.

حیدری افزود: برای خرید هر دستگاه شتاب‌نگار ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده تا با بهره‌گیری از ظرفیت این ایستگاه‌ها و ظرفیت مورد نیاز بتوان شرایط رخ داده در وقوع زلزله را با آسیب‌های مختلف به حداقل رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با نصب این هفت دستگاه جدید، تعداد دستگاه‌های شتاب‌نگار زلزله در استان به ۴۳ دستگاه رسید تا بتوان از ظرفیت آنها بهره بیشتری را برد.

حیدری اضافه کرد: در کنار راه‌اندازی ایستگاه‌های شتاب نگار زلزله، ایمن‌سازی ساختمان‌های دولتی و توجه به ساخت و سازهای اصولی و استاندارد منطبق بر آخرین یافته‌های علمی و تحقیقاتی مهندسی در اجرای پروژه‌های عمرانی مورد توجه است که حتی در نهضت ملی مسکن به این امر توجهی جدی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: با این اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم آثار تخریبی کمتری را در وقوع زلزله در استان اردبیل به عنوان استان حادثه‌خیز شاهد بوده و ایمنی ساخت و سازها به عنوان مؤلفه اصلی مورد دقت و توجه باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484146

مهمترین اخبار ایران و جهان: