نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 14:12

عملیات اجرایی بیش از ۳۰۰۰ واحد مسکن در گلستان آغاز شد

گرگان-مدیرکل راه و شهر سازی گلستان گفت: عملیات اجرایی سه هزار و ۷۱ واحد نهضت ملی مسکن در گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ملک، صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران استان از ثبت نام بیش از ۱۰۵ هزار نفر در حوزه نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۷۹ هزار نفر واجد شرایط بودند که ۱۵ هزار نفر تأیید نهایی شدند.

وی بابیان اینکه در حوزه نهضت ملی مسکن برای پنج هزار و ۲۸۶ نفر پروژه تخصیص پیدا کرد، افزود: سه هزار و ۷۱ واحد آماده آغاز عملیات اجرایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از بهسازی و احداث ۲۵.۳ کیلومتر راه خبر داد و گفت: تا کنون در این بخش مبلغ ۱۷۲ میلیارد تومان هزینه شد.

ملک با بیان اینکه ۲۹۰ میلیارد تومان مصوبه سفر ریاست جمهوری برای حوزه ساخت و توسعه راه‌ها در نظر گرفته شد، اظهار کرد: میزان ۱۰۳ میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری تخصیص یافت.

وی همچنین در خصوص حوزه بازآفرینی شهری هم، افزود: سه هزار و ۳۵۷ تن قیر رایگان تحویل شهرداری‌های استان شد که ۱۷ شهرداری قیر رایگان دریافت کردند.

ملک از آسفالت ۴۵۶ هزار متر مربع فرسوده خبر داد و گفت: در این بخش شاهد رشد ۷۰۰ درصدی نسبت به دولت قبل هستیم.

مدیرکل راه و شهر سازی گلستان از سه هزار و ۴۰۰و احد بازآفرینی شده و صدور ۹۵۰ پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی خبر داد.

وی در خصوص اجرای طرح نظارت بر مشاوران املاک، افزود: تعداد کل مشاوران املاک استان ۳ هزار و ۴۵۱ واحد است که از این تعداد ۳ هزار و ۱۳۶ واحد دارای پروانه هستند.

ملک خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۴۴ واحد غیر مجاز در بخش مشاوران املاک شناخته شده‌اند.

وی با بیان اینکه در راستای بررسی از مشاوران املاک تا کنون یکهزار و ۲۵۰ بازرسی انجام شده است، اظهار کرد: تعداد ۱۳۹ واحد پلمب و مبلغ ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نیز جریمه شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483090

مهمترین اخبار ایران و جهان: