نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 13:27

فعالیت «شوق زندگی» با محوریت معضل های اجتماعی در شیراز

شیراز - استاندار فارس گفت: انجمن «شوق زندگی» با محوریت فعالیت برای کاهش معضل های اجتماعی از مهرماه در شیراز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی ایمانیه در قرارگاه اجتماعی استان فارس که با موضوع کودکان کار و خیابانی و متکدیان در استانداری فارس تشکیل شد، بیان کرد: شهرداری نسبت به جمع‌آوری کودکان کار و کودکان خیابانی اقدام کرده و پس از احراز هویت آنان، اتباع غیرایرانی در اختیار اداره اتباع و مهاجرین قرار گرفته و کودکان ایرانی نیز در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته تا مسیر قانونی در این حوزه طی شود.

وی با اشاره بر اینکه اقدامات لازم در این زمینه در بعد انسانی انجام می‌شود، اظهار کرد: به‌هیچ‌وجه نباید از قوانین موجود عدول شود؛ لذا باید در برخی زمینه‌ها که ابهام وجود دارد از دستگاه‌های بالادستی استفساریه انجام شود.

او معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس را مأمور کرد تا بسترهای لازم را به‌منظور هم‌افزایی بین همه نهادها و سازمان‌ها، باهدف تقویت همه‌جانبه، برای مقابله با پدیده کودک کاری و کودکان خیابانی ایجاد نماید.

رئیس شورای تأمین استان تصریح کرد: انجمن شوق زندگی که در خصوص آسیب‌های اجتماعی شهر شیراز فعالیت خواهد کرد از ابتدای مهرماه به‌صورت عملیاتی آغاز به کار نماید؛ برای سایر شهرستان‌ها از ظرفیت مراکز غیردولتی استفاده شود.

استاندار فارس همچنین بر ضرورت همکاری سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی استان در مراحل شناسایی و جذب کودک تأکید کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از موازی‌کاری و مدیریت واحد در برنامه‌ها و فعالیت‌ها معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس موضوع را مدیریت می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1482990

مهمترین اخبار ایران و جهان: