نیوز سیتی!
15 مهر 1402 - 11:33

استقرار مسؤول فنی بهداشتی در مزارع دام و طیور مازندران

رئیس شورای نظام دامپزشکی مازندران با اشاره به همکاری بین سازمان دامپزشکی استان و نظام دامپزشکی مازندران گفت: ساماندهی مسؤول فنی بهداشتی در مزارع پرورش دام، آبزیان، طیور و صنایع وابسته به دام نتیجه این همکاری بوده است.

  به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، در آستانه صدسالگی سازمان دامپزشکی کشور و به مناسبت هفته دامپزشکی،مراسم بزرگداشتی با حضور مدیران استانی و فعالان بخش دولتی و خصوصی این حوزه در مجموعه میزبان بابلسر برگزار شد.

رئیس شورای نظام دامپزشکی مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: نتیجه همکاری بین سازمان دامپزشکی استان و نظام دامپزشکی مازندران، ساماندهی مسؤول فنی بهداشتی در مزارع پرورش دام، آبزیان، طیور و صنایع وابسته به دام است.

 وی با بیان اینکه نظام دامپزشکی نهادی مردمی است که ۴۴ هزار عضو دارد، افزود: از یک نگاه کلی هیچ‌گونه مرزی برای دامپزشکی نمی‌توانیم قائل شویم.

 دستوریان عنوان کرد: با همکاری سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی، مراکز آموزشی دامپزشکی با حضور اساتید مجرب این حوزه نیز در سطح استان فعال شد.

 رئیس شورای نظام دامپزشکی مازندران در پایان یادآور شد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما استیفای حقوق دامپزشکان است که با همکاری اداره کل دامپزشکی تلاش بیشتری در این زمینه خواهد شد.

 حمزه آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران در این مراسم اظهار کرد: مازندران در حوزه صنعت دام و طیور بخش عمده‌ای از نیازهای کشور را تأمین می‌کند، ازاین‌حیث دامپزشکی مازندران نگین دامپزشکی کشور به شمار می‌آید و بخش عظیمی از امنیت غذایی جامعه به‌وسیلهٔ فعالان دامپزشکی این استان تأمین می‌شود.

 وی افزود: دامپزشکی شامل گستره عظیمی از خدمات، فعالیت‌ها، نظارت‌ها و فرایندهای بهداشتی است که از طریق مراجع و دستگاه‌های دولتی و خصوصی پیگیری می‌شود.

 مدیرکل دامپزشکی مازندران اضافه کرد: دامپزشکان در تمام مراحل زنجیرهٔ تأمین غذای سالم از مزرعه تا سفره ازخودگذشتگی نشان می‌دهند و دلسوزانه و با عشق به همنوع، در راه خدمت به مردم شریف ایران از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

 *دامپزشکی تنها درمان حیوانات نیست

 آقاپور کاظمی با بیان اینکه خلاف تصور عموم جامعه دامپزشکی صرفاً یک حرفه برای درمان بیماری دام نیست، اضافه کرد: دامپزشکی به معنای نظارت شبانه‌روزی و بی‌وقفه برای حفظ مهم‌ترین سرمایه انسانی و اجتماعی، جهاد و ازخودگذشتگی برای ایجاد امنیت غذایی پایدار و ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه است.

 وی با اشاره به اینکه دامپزشکی یعنی عشق و زندگی با موجوداتی که زبانی برای گفتن دردهای‌شان ندارند، یادآور شد: پیشگیری از ایجاد پاندمی‌های بزرگ در بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، همچنین پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌هایی که در صنعت می‌تواند کمر کشور را خم و کشور را دچار چالش‌های عظیمی کند، از مهم‌ترین خدمات فعالان حوزهٔ دامپزشکی در استان است.

 * ارتباط مستقیم دامپزشکی با رونق صادرات

 مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه مازندران با بیان اینکه دامپزشکی به معنای حمایت و خودکفایی در صنعت است، عنوان کرد: این یعنی ایجاد تولید و صادرات پایدار که در راستای تحقق شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری به‌صورت مجدانه در حال پیگیری و اجرای آن هستیم.

 وی با اشاره به اینکه مازندران اساتید بزرگ و توانمندی در حوزه دامپزشکی دارد، ادامه داد: فعالان بخش دولتی و خصوصی استان با انجام عملیات واکسیناسیون، سم‌پاشی، ویزیت رایگان و برگزاری دوره‌های آموزشی برای دامداران در اجرای طرح توسعه واکسیناسیون دامی و طرح اردوهای جهادی به مناطق بالادست و محروم جهت کنترل بیماری‌های دامی و همچنین بیماری مشترک خدمت‌رسانی کردند.

 آقاپور کاظمی بیان کرد: همکاران و مدیران خانواده دامپزشکی به‌صورت گمنام و جهادی با تمام مشکلات پیشرو در جهت ارتقا بهداشت و امنیت غذایی پایدار در جامعه اهتمام می‌ورزند. 

 پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1530102

مهمترین اخبار ایران و جهان: