نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 20:17

نکات رهبر انقلاب در دیدار مردم سیستان و بلوچستان نقطه عطف توسعه استان باشد

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار مردم سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب، گفت: امیدواریم این ملاقات و نکاتی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند، نقطه عطفی برای تغییر در وضعیت توسعه استان سیستان و بلوچستان باشد.

 محمد سرگزی نماینده مردم  زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه خبرگزاری فارس با اشاره به دیدار امروز مردم سیستان و بلوچستان با مقام معظم رهبری، گفـت: مدت‌ها بود که مردم سیستان و بلوچستان درخواست این دیدار را داشتند که به اطلاع مقام معظم رهبری رسانده شد و ایشان زمانی را برای ملاقات با مردم سیستان و بلوچستان مشخص کردند و امروز مردم سیستان و بلوچستان به ملاقات مقام معظم رهبری رفتند.

وی افزود: در فرمایشات مقام معظم رهبری چند نکته و تذکر وجود داشت؛ اولین نکته آن بود که ایشان سفری را در دهه ۸۰ به سیستان و بلوچستان داشتند و در آن سفر برای توسعه استان سیستان و بلوچستان  مصوباتی به تصویب رسید و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری دولت‌ها در اجرایی شدن مصوبات کوتاهی کردند.

سرگزی ادامه داد: ایشان امیدواری دادند که در دولت سیزدهم این مصوبات اجرایی شود و به طور قطع اجرایی شدن این مصوبات می‌تواند کمک به‌سزایی به توسعه استان سیستان و بلوچستان و جبران آن عقب‌ماندگی‌ها داشته باشد.

وی گفت: مقام معظم رهبری به کمبود آب در سیستان و بلوچستان اشاره کردند و فرمودند که باید این مشکل حل شود همچنین فرمودند که راه‌آهن شرقی کشور که از چابهار به زاهدان، زابل، نهبندان و بیرجند هرچه سریعتر راه‌اندازی شود. شبکه ریلی شرق کشور می‌تواند توسعه خوبی را برای منطقه به‌وجود آورد.

سرگزی اظهار کرد: مقام معظم رهبری به مردم سیستان و بلوچستان نگاه پدرانه و محبت‌آمیزی دارند و مردم استان نیز تنها حامی و بزرگترین حامی خود را مقام معظم رهبری می‌دانند. مردم سیستان و بلوچستان علاقه ویژه‌ای به مقام معظم رهبری دارد؛ امیدواریم این ملاقات و نکاتی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند، نقطه عطفی برای تغییر در وضعیت توسعه استان سیستان و بلوچستان باشد.

وی گفت: مقام معظم رهبری تأکید کردند که دشمن از ابتدای انقلاب تا به حال با سیاست‌ها و سناریوهای مختلف خواسته به ایران اسلامی آسیب وارد کند که در برهه‌های مختلف با شکست مواجه شده‌اند.

نماینده مردم زابل در مجلس، گفت: دشمنان امروز با عَلَم کردن دوقطبی‌های قومی و مذهبی به دنبال آن هستند که به مقاصد شوم خودشان برسند و همانطور که مقام معظم رهبری امروز اشاره فرمودند، درایت مردم و ریش‌سفیدان و اقشار مختلف سیاسی و دولتمردان، این سناریوها را هم باطل خواهد کرد.

سرگزی تأکید کرد: لذا باید با یک جهاد تبیین و براساس دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران و نگاهی که نظام جمهوری اسلامی نسبت به اقوام و مذاهب دارد تبیین شود تا جلوی هرگونه انشقاق  گرفته شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1495246

مهمترین اخبار ایران و جهان: