نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 19:28

شروع زود هنگام صید در غرب گیلان

رشت - مدیر کل شیلات گیلان از شروع زود هنگام صید در مناطق غربی استان خبر داد و گفت: از امروز ۲۰ شهریور پره صیادی در شهرستان‌های آستارا و تالش فعالیت صید و صیادی خود را در خزر شروع کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کوروش خلیلی اظهار کرد: گیلان به لحاظ تولیدات شیلاتی در کشور حرف برای گفتن دارد و از سهم خوبی در حوزه اقتصاد دریا محور به خود اختصاص داده است.

وی از شروع زودهنگام صید در غرب گیلان خبر داد و افزود: از امروز ۲۰ شهریور پنج پره صیادی در شهرستان‌های آستارا و تالش فعالیت صید و صیادی خود را در دریای خزر شروع کردند.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به فعالیت ۵۰ تعاونی پره صیادی در استان، اضافه کرد: پره های صیادی در گیلان در بخش اشتغالزایی سهم ۴ هزار نفری دارند و در اقتصاد منطقه نقش محوری دارند.

خلیلی با بیان اینکه فعالیت صیادی در غرب گیلان یک ماه زودتر از موعد مقرر آغاز شده است، گفت: بر اساس مصوبات کمیته مدیریت صید، فصل صید در مناطق غربی گیلان در شهرستان‌های تالش و آستارا یک ماه زودتر از سایر نقاط گیلان آغاز شد.

وی با اشاره به دلایل زود هنگام صید ماهیان در این شهرستان‌ها افزود: مناطق غربی گیلان در فصل زمستان به دلیل شرایط نامناسب جوی و سرمای هوا، زمان کمتری نسبت به سایر پره‌های صیادی برای صید دارند که آغاز صید در پره‌ها با هدف برقراری عدالت بین صیادان انجام شده است.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به فرصت ۶ ماهه برای صیادی در سواحل خزر، بیان کرد: شغل صیادی فصلی بوده و صیادان ۶ ماه فرصت صید دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495146

مهمترین اخبار ایران و جهان: