نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 14:57

ضرورت احداث یادمان شهدای مفقودالاثر در مازندران

ساری- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شهدای مفقودالاثر مظلوم‌ترین شهدا هستند احداث یادمان‌هایی برای این شهدا را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی ظهر چهارشنبه در جلسه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به نقش مازندران در عرصه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: رزمندگان این دیار در مقابله با ضد انقلاب در جبهه‌های کردستان، سیستان بلوچستان، بحران گنبد و جنگل‌هال شمال و … حماسه‌ها آفریدند و ماندگار شدند.

وی با بیان اینکه رزمندگان دیار علویان فاتحان و خط شکنان دوران دفاع مقدس بودند، به نقش رزمندگان و حماسه‌آفرینان لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در دفاع از حرم اشاره کرد و افزود: حماسه خان‌طومان نقش رزمندگان این استان را در دفاع از حرم در تاریخ برجسته و ماندگار کرد.

این مسئول تقدیم ده هزار و چهارصد شهید این استان را نشان از همت و مجاهدت والای مردم این دیار در دفاع از اسلام و انقلاب عنوان کرد و گفت: رزمندگان این دیار در قالب لشکر ۲۵ کربلا و تیپ‌های مختلفی از جمله تیپ مالک، ظفر، القارعه، ۳۷ نور، بیت المقدس و… در قالب چهارده یگان در ۲۴ عملیات نقش آفرینی کردند که اوج این مجاهدت و فداکاری در عملیات غرورآفرین والفجر ۸ و کربلای ۵ به نمایش گذاشته شد.

وی همچنین تقدیم ۳۲ هزار جانباز، ۲ هزار و ۲۴۵ آزاده، ۱۷۲ هزار رزمنده را گواهی بر نقش برازنده این استان دانست و با عنوان اینکه قریب به ۳۰۰ رزمنده دلاور این استان هنوز مفقودالاثر هستند، اذعان داشت: امروز با تلاش و مجاهدت کلیه یگان‌ها، فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس نسبت به نقطه یابی محل شهادت اقدامات انجام شد و فرآیند آزمایشات DNA نیز از خانواده‌های این عزیزان صورت گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شهدای مفقودالاثر را مظلوم‌ترین شهدا هستند، احداث یادمان‌هایی برای این شهدا را ضروری دانست و تصریح کرد: این جایگاه می‌تواند در تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه نقش آفرین و برای خانواده این عزیزان قوت قلبی باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1464002

مهمترین اخبار ایران و جهان: