نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 17:18

آفریقای جنوبی: از گسترش «بریکس» حمایت می‌کنیم

وزیر توسعه کسب‌وکارهای کوچک آفریقای جنوبی گفت که گروه «بریکس» از افزایش تعداد اعضای خود استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر توسعه کسب‌وکارهای کوچک آفریقای جنوبی می گوید «بریکس» از عضویت هر کشوری که توانایی کمک به ارزش های این گروه را دارد، استقبال می کند.

«استلا ندابنی آبراهامز» وزیر توسعه کسب و کارهای کوچک آفریقای جنوبی روز چهارشنبه در مصاحبه ای در بیان دیدگاه خود درباره گسترش گروه بریکس و فرصت های حاصل از آن برای بخش تجاری آفریقا گفت: موضوعی که اهمیت دارد، این است که آنچه که ما را به عنوان بریکس به هم پیوند می دهد را از دست ندهیم.

پیش از این نیز «سیریل رامافوسا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت که عضویت در گروه بریکس فرصت‌های جدیدی را برای آفریقای جنوبی به همراه داشته؛ چراکه روابط اقتصادی این کشور با دیگر کشورهای این گروه را تقویت کرده است.

وی طی سخنانی گفت: عضویت در گروه بریکس، همکاری در حوزه فناوری، مهارت، امنیت و نوآوری را بین این کشور و روسیه، چین، برزیل و هند افزایش داده است.

پانزدهمین نشست گروه بریکس تا روز پنجشنبه در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی ادامه دارد و یکی از موضوعاتی که احتمالاً به آن پرداخته خواهد شد، افزایش تعداد کشورهای عضو این گروه است. تاکنون بیش از ۲۰ کشور به‌طور رسمی برای عضویت در گروه بریکس درخواست داده‌اند و چندین کشور هم از تمایل خود در این زمینه خبر داده‌اند.

رامافوسا گفته که آفریقای جنوبی از افزایش تعداد کشورهای عضو گروه بریکس حمایت خواهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1464290

مهمترین اخبار ایران و جهان: