نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 22:12

جنگنده «میگ-29» روسیه جنگنده نروژی را فراری داد

وزارت دفاع روسیه از شناسایی و رهگیری جنگنده نیروی هوایی نروژ نزدیک حریم هوایی خود بر فراز دریای «بارنتس» خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه از شناسایی و رهگیری جنگنده نیروی هوایی نروژ نزدیک حریم هوایی خود خبر داد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی جی تی ان» وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از شناسایی یک جنگنده نیروی هوایی نروژ در حال نزدیک شدن به مرز هوایی روسیه بر فراز آب‌های «دریای بارنتس»، یک جنگنده «میگ-۲۹» را عازم منطقه یاد شده کرد.

این وزارتخانه افزود:«با نزدیک شدن جنگنده روسی، جنگنده نروژی از حریم هوایی روسیه دور شد و مسیر خود را عوض کرد.»

وزارت دفاع  نروژ تاکنون واکنشی در این زمینه از خود نشان نداده است.تشدید تنش‌ها بین روسیه و ناتو، همزمان با ادامه جنگ با اوکراین، منجر به افزایش موارد رهگیری هواپیماهای نظامی روسیه حین پرواز نزدیک حریم هوایی ناتو منجر شده است.

ناتو با ادعای تامین امنیت منطقه  ماموریت گشت هوایی انجام می‌دهد. جنگنده‌های آلمان، انگلیس، رومانی و اسپانیا در این گشت هوایی حضور دارند.

این حوادث نگرانی‌هایی را در مورد احتمال اشتباه محاسباتی یا تصادفی که می‌تواند به درگیری بزرگ‌تر بین روسیه و ایالات متحده تبدیل شود، افزایش داده است. هر دو طرف خواستار گفت‌وگو و ارتباط بیشتر برای جلوگیری از چنین حوادثی در آینده شده‌اند. 

چندی قبل رسانه‌ها از استقرار و آماده باش جنگنده‌های ارتقا یافته میگ-۳۱ نیروی هوایی روسیه در شمال این کشور جهت دفع هرگونه تجاوز خبر دادند. جنگنده‌های فراصوت میگ-۳۱ روسیه در «نوایا زیملا» پایگاه هوایی این کشور در منطقه دور افتاده در شمال روسیه در حالت  آماده باش رزمی هستند. 

میگ-۳۱، یک هواپیمای شکاری، رهگیر فرا صوت است.این جنگنده از یک رادار بمراتب پیشرفته تر از رادار «میگ- ۲۵» برخوردار  و دارای  موشک هدایت راداری با دستکم ۲ برابر برد «موشک آر -۴۰» است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465346

مهمترین اخبار ایران و جهان: