نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 16:42

بهره‌برداری از 5023 واحد مسکونی مقاوم سازی شده در آذربایجان‌‍شرقی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از بهره برداری 5 هزار و 23 واحد مسکن مقاوم سازی شده روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت اله سروری امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در طول هفته دولت امسال ۵۰۲۳ واحد از مساکن مقاوم سازی شده روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان در شهرستان های مختلف به بهره برداری خواهد رسید.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ آذربایجان شرقی گفت: برای ساخت این واحدها در مجموع سه هزار و ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده که یک هزار و چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی پرداخت شده و باقیمانده آن آورده شخصی افراد است.

وی افزود: پرونده ۱۲ هزار و ۳۶۴ واحد مقاوم سازی مسکن روستایی به بانک ها معرفی، ۹ هزار و ۳۳۰ واحد عقد قرارداد، هشت هزار و ۳۲۶ واحد آغاز عملیات ساخت و پنج‌ هزار و ۲۳ واحد آماده افتتاح است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ آذربایجان شرقی همچنین از افتتاح ۴۸ واحد نهضت ملی مسکن در سه شهرستان استان خبر داد و افزود: ۳۲ واحد از این مساکن در شهرستان میانه، هشت واحد در شهرستان بستان آباد و هشت واحد در شهرستان سراب ساخته شده که بنیاد مسکن برای ساخت آنها، ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

سروری با اشاره به اجرای طرح هادی و آسفالت ریزی ۶۵ روستای استان در سال جاری با ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه گفت: طرح‌هادی ۹۱ روستا هم با نزدیک به ۱۶ میلیارد تومان اعتبار، مطالعه و بازنگری شده است.

وی یکی دیگر از رسالت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را صدور سند مالکیت اعلام کرد و گفت: امسال دو هزار و ۴۲۶ جلد سند در روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت و ۴۶۶ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده که برای این منظور یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1473702

مهمترین اخبار ایران و جهان: