نیوز سیتی!
03 شهریور 1402 - 18:55

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا: زائران خارجی اربعین به مرز مهران مراجعه نکنند

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: اتباع بیگانه جهت اعزام به کربلای معلی به مرز مهران نیایند و خود را به چذابه برسانند و از آن طریق از مرز خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سردار" محمد شرفی" جانشین معاون هماهنگ کننده و فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در بازدید از سامانه مانیتورینگ درمرز مهران، در این باره گفت: با توجه به بازدید های صورت گرفته از مرزهای ۶ گانه، تردد زائران خوشبختانه روان است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در این ماموریت تمامی ظرفیت‌ های پلیس در جهت تسهیل تردد زائران به کار گرفته شده است، اضافه کرد: از زائران خارجی مقیم کشور عزیزمان می‌خواهیم تا از طریق مرز شلمچه عازم عتبات عالیات شوند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا تصریح کرد: همچنین با هماهنگی‌ هایی که با کشور عراق صورت گرفته در نظر است اتباع بیگانه که ساکن کشور ایران اسلامی نمی‌باشند، جهت خروج از کشور و اعزام به کربلای معلی به مرز مهران نیایند و خود را به چذابه برسانند و از آن طریق از مرز خارج شوند.

وی در ادامه با توصیه به زائران از آنان خواست تا از عجله و شتاب بپرهیزند و ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، در مراجعه به شهر‌ های مرزی خودرو های های خود را در پارکینگ‌ های استاندارد پارک و از رها کردن خودروهایشان در حاشیه جاده و داخل کوچه و خیابان خودداری کنند.

سردار شرفی با بیان اینکه با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و هماهنگی با سایر ارگان‌ها در صدد اجرای اربعین سهل و آسان برای زائران هستیم از آنان خواست تا با توجه به گرمی هوا، ساعات پایانی روز را جهت خروج از مرز انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، بر اساس ارزیابی صورت گرفته از خروج زائران اربعین از کشور در سال های گذشته، مشخص شده است که ۶۶ درصد زائران از مرز مهران تردد می‌کنند.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1468502

مهمترین اخبار ایران و جهان: