نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 10:56

بازدید و افتتاح چند واحد تولیدی و صنعتی در کرمانشاه با حضور وزیر صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سومین روز هفته دولت، برای افتتاح بازدید و افتتاح چند واحد تولیدی و صنعتی به کرمانشاه سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در سومین روز از هفته دولت عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور افتتاح و بهره‌برداری از چند واحد و پروژه صنعتی وارد کرمانشاه شد.

اولین مقصد وزیر صنعت، معدن و تجارت بازدید از طرح صنعتی بیواتانول شرکت گسترش سوخت سبز بود.

طرح بیواتانول با ارزش سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد، از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب با سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و توسط شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس در زمینی به وسعت ۱۲.۷ هکتار در شهرک صنعتی بیستون کرمانشاه در حال اجراست.

 ظرفیت روزانه این پروژه ۲۰۰ هزار لیتر است و محصول آن در تولید بنزین کاربرد فراوانی دارد.

عملیات اجرایی این طرح به خاطر برخی مسایل و مشکلات در اواخر سال ۱۳۹۴ آغاز شد و با سرعت لاکپشتی ساخت پروژه ادامه داشت که ساخت و تکمیل این واحد تولیدکننده سوخت دوباره در سال ۹۸ از سر گرفته شد، ولی در دولت سیزدهم به صورت ویژه در دستور کار استان بوده است.

 

احداث نخستین زیست پالایشگاه تولید بیواتانول سوختی کشور در کرمانشاه توسط متخصصان داخلی که به عنوان بزرگ‌ترین واحد از این دست در کشورهای منطقه نیز به شمار می‌رود جلوه‌ای از تکیه بر توان داخلی در شرایط تحریم به شمار می‌رود.

راه‌اندازی این واحدی با ظرفیت اشتغالزایی ۲۵۰ نفر، هم اینک مراحل پایانی خود را پشت سرمی‌گذارد.

مقصد بعدی علی‌آبادی شهرک صنعتی زاگرس بود. پروژه‌های شهرک صنعتی زاگرس با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال شامل افتتاح سوله‌های کارگاهی در مساحت ۲۰۰ مترمربع جهت استقرار واحدهای دانش‌بنیان با پیش‌بینی اشتغال ۱۰۰ نفر، افتتاح بخشی از زیرساخت‌های شهرک صنعتی زاگرس، آغاز عملیات اجرایی نیروگاه برق پویای کرمانشاه و بازید از طرح سرامیکی چیاسرام زاگرس از جمله برنامه کاری وزیر صمت در شهرک صنعتی زاگرس بود.

 احداث فاز اول کارخانه اسلب سرامیکی چیاسرام زاگرس ازسال گذشته در زمینی به مساحت 30 هکتار  آغاز شده است.

شرکت ذوب آهن بیستون در راستای آیین بهره‌برداری، تولید آزمایشی و راه‌اندازی اولیه فاز ۲ مجموعه ذوب آهن بیستون(طرح تولید آهن اسفنجی) مقصد آخر علی‌آبادی بود.

گفتنی است، شرکت در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با فعالان اقتصادی استان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر صمت به استان کرمانشاه است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1469102

مهمترین اخبار ایران و جهان: