نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 17:19

رشد ۲۰درصدی حضور مردم در راهپیمایی جاماندگان اربعین

تهران- معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: جمع بندی گزارشات دریافتی از برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین در کشور رشد ۲۰ الی ۳۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران طی سخنانی در خصوص راهپیمایی اربعین در کشورهای عراق و ایران اظهار کرد: باید به خاطر رویداد بزرگ و خلق حماسه عظیم اربعین حسینی خدا را شاکر باشیم، حضور بیش از ۲۰ میلیون جمعیت در راهپیمایی نجف تا کربلا و شرکت چهار میلیون زائر از ایران اسلامی در این راهپیمایی در تاریخ بی نظیر است.

این مقام مسئول ادامه داد: مسئولان عراقی گفتند این روند رو به رشد، طی ۱۰ سال آینده، جمعیتی بیش از ۴۰ میلیون را رقم خواهد زد و در کنار آن حماسه بزرگ راهپیمایی باشکوه مردم ایران در سراسر کشور اربعین را شکوه بیشتری بخشید.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: به لطف الهی و تلاش تمامی فعالان مردمی و مسئولان کشور، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را به این جمع بندی رساند که راهپیمایی اربعین را به صورت سراسری اعلام کند.

وی گفت: در شهر تهران سال‌ها است که این حرکت بزرگ انجام می‌شود و سال گذشته قریب به چهار میلیون نفر در این راهپیمایی حضور داشته اند.

محمودی اظهار کرد: امسال اعلام سراسری این مراسم اتفاق بزرگی را رقم زد که در کلیه استان‌ها و شهرهای کشور، راهپیمایی برگزار و در بسیاری از روستا برای اولین این حرکت الهی انجام شد.

معاون امور استان‌ها، حقوقی و امور مجلس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: جمع بندی گزارشات دریافتی از برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین در ایران اسلامی رشد ۲۰ الی ۳۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که به خاطر همین حضور مقتدرانه و معنوی باید قدردان مردم عزیز و ولایتمدار ایران اسلامی بود و ما خاضعانه از زنان و مردان، پیران و جوانان و دستگاه‌ها، نهادها و فعالان خدمتگذار در این عرصه تقدیر و سپاس داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491546

مهمترین اخبار ایران و جهان: