نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 18:55

اولویت مدیریت ارشد استان احیا کارخانه «قند ممسنی» است

رستم - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت راه‌اندازی مجدد کارخانه «قند ممسنی» اولویت اصلی مدیریت ارشد استان فارس است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل قزل سفلی بعد از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه قند ممسنی بیان کرد: با توجه به تعطیل بودن این کارخانه، استاندار فارس تأکید زیادی در بررسی مشکلات این واحد اقتصادی و احیا مجدد این بنگاه اقتصادی دارد.

وی با اشاره به بازدید نماینده رئیس‌جمهور از کارخانه قند ممسنی در جریان سفر نخست ریاست‌جمهوری به فارس ادامه داد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها و راهبردهای دولت سیزدهم احیا و فعالیت دوباره کارخانه‌های راکد و بازگشت مجدد آنها به چرخه تولید است؛ ازاین‌رو با بررسی‌های فنی صورت‌گرفته مقرر شده تا امکان بازگشت این کارخانه به چرخه تولید فراهم شود.

او اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مهم‌ترین مسئله در مسیر راه‌اندازی مجدد این کارخانه مطالبات کارگران آن است که از ۱۰ سال گذشته تاکنون باقیمانده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در راستای برطرف‌کردن مشکلات این واحد تولیدی مقرر شده تا با پرداخت بخشی از مطالبات کارگران و حضور مجدد آنها در محل کار، زمینه برای فعال‌شدن فاز نخست این کارخانه که تولید شکر خام است فراهم شود.

گفتنی است کارخانه قند ممسنی در سال ۱۳۴۴ با ظرفیت تولید ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن شکر در روز افتتاح و در آبان‌ماه سال ۱۳۹۳ با شدت‌گرفتن مشکلات مالی تعطیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491690

مهمترین اخبار ایران و جهان: