نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 22:30

علت تغییر مکان زمین جنوب شهر بردسکن عدم اقبال عمومی بود

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بردسکن گفت: علت جابه‌جایی زمین نهضت ملی مسکن از جنوب شهر به بالای شهر به دلیل موقعیت مکانی نامناسب زمین و عدم اقبال عمومی مردم به آن جا بود.

رضا احمدی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار کرد: از دیگر دلائل زمین نهضت ملی مسکن در جنوب شهر وجود چند معترض  به مالکیت آنجا بود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بردسکن با تشریح روند نهضت ملی بردسکن و علت تأخیر آن در بردسکن گفت: فرماندار و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی شهرستان مدام موضوع نهضت ملی مسکن را پیگیری می‌کنند و لذا روند بررسی در اداره کل راه و شهرسازی  استان  زمان بر است .

وی افزود: به‌ محض ابلاغ مصوبه زمین بردسکن و نقشه آن عملیات آماده‌سازی و هم‌زمان  قرعه‌کشی زمین‌ها و تحویل به متقاضیان صورت می‌گیرد.

وی از معرفی  و تفاهم دو قطعه زمین  در شمال بردسکن به اداره کل راه و شهرسازی خبر داد و اظهار داشت: تعداد قطعات و اینکه در چندطبقه  باشد باید نقشه آن توسط راه و شهرسازی استان به شهرستان اعلام گردد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بردسکن به تعداد افراد ثبت‌نام‌شده پرداخت و اظهار داشت: در شهر بردسکن ۶۶۶۰ نفر ثبت‌نام اولیه خود را در سامانه نهضت ملی مسکن انجام داده که تاکنون ۲۹۹۸ نفر تأیید نهایی شده‌اند .

وی از محفوظ‌بودن فهرست متقاضیان زمین‌های قرعه‌کشی شده جنوب شهر که پول واریز داشته‌اند با اولویت آنان برای زمین‌های جدید در شمال بردسکن خبر داد.

احمدی‌فر با بیان اینکه پس از اعلام زمین نهضت ملی مسکن در شهر بردسکن، برنامه قرعه‌کشی و عملیات آماده‌سازی و خدمات دستگاه‌های مرتبط و هم‌زمان ساخت‌وساز  آغاز خواهد شد،

رئیس بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی بردسکن اظهار کرد: تمام سعی و تلاش مدیران شهرستان تسریع در عملیات اجرای هر چه سریع‌تر مسکن  نهضت ملی در شهرستان است .

وی به تسهیلات ساخت واحدهای شهری نهضت ملی مسکن اشاره داشت و افزود:  در حال حاضر تسهیلات نهضت ملی مسکن شهری  ۳۰۰ میلیون تومان با سود ۲۳ درصد و بازپرداخت ۱۷ساله است؛  ولی تسهیلات ۵۵۰ میلیون  تومان هم  مصوب شده است که هنوز گویا به بانک‌های عامل ابلاغ نشده است .

گفتنی است، در دی‌ماه سال گذشته بود که با حضور استاندار خراسان رضوی کلنگ شروع کار نهضت ملی مسکن ملی در زمین‌های  جنوب شهر بردسکن به زمین زده شد و به جهت عدم اقبال عمومی با پیگیری مدیران شهرستان در قسمت شمالی شهر زمین پیگیری شد که اخیراً قطعه زمینی به تفاهم دو دستگاه اداره کل راه و شهرسازی استان و اداره اوقاف و امور خیریه رسیده است که کار بررسی آن برای الحاق به شهر و تعداد قطعات و نقشه کار باید توسط  اداره کل راه و شهرسازی و کمیسیون مربوطه در این اداره کل  و استانداری خراسان رضوی  انجام  وبه شهرستان اعلام شود.

موضوع نهضت ملی مسکن را خبرگزاری فارس در گفت وگوهای خود با  رئیس اداره راه وشهرسازی  و نیز از طریق  فرماندار و دادستان شهرستان تا حصول نتیجه در دست اقدام دارد.

پایان پیام/۷۰۰۵۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485546

مهمترین اخبار ایران و جهان: