نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 14:17

خروج ۴ میلیون زائر از مرزهای هوایی و زمینی کشور

شلمچه- فرمانده کل انتظامی کشور گفت: از کل مرزهای ایران به صورت زمینی و هوایی نزدیک به چهار میلیون زائر اربعین حسینی خارج شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان پیش از ظهر امروز چهارشنبه ضمن بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا این لحظه از کل مرزهای جمهوری اسلامی ایران به صورت زمینی و هوایی نزدیک به چهار میلیون مسافر به قصد سفر اربعین حسینی خارج شدند و بیش از ۲.۵ میلیون نفر بازگشتند.

وی افزود: عددها و رقم‌هایی که در همه مرزها حاکم است، خروج به سمت کشور عراق بسیار کاهش پیدا کرده و ورود به سمت ایران افزایشی است و خود عدد ۲.۵ میلیون نفری که تا کنون بازگشتند، نشان از این است که میزان بازگشت زوار به ایران بیشتر از زائران حاضر در کشور عراق است.

فرمانده کل انتظامی کشور عنوان کرد: به نظر می‌رسد تا امشب ورود زائران از مرز سه میلیون نفر هم بگذرد و پلیس آماده و پذیرای بازگشت زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی تصریح کرد: مرز شلمچه بعد از مرز مهران دومین مرزی است که بیشترین ورود و خروج زائران را به خود اختصاص داده به گونه‌ای که از مرز شلمچه تاکنون نزدیک به یک میلیون نفر خارج و نزدیک به ۷۰۰ هزار زائر وارد شدند.

سردار رادان گفت: با همراهی و همکاری مردم، جان‌باختگان تصادفات نسبت به سال گذشته نیز ۳۱ درصد کاهش گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488002

مهمترین اخبار ایران و جهان: