نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 19:21

استانی که ۵۵ هزار تن لاستیک تولید می‌کند/ اردبیل قطب صادرات تایر

اردبیل- معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل با تولید متنوع تایر در سطح ملی به قطب صادرات محصولات با کیفیت در این حوزه تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر عبداللهی عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاح فاز جدید کارخانه تولید لاستیک در اردبیل اظهار کرد: روزانه یک‌هزار حلقه لاستیک در کارخانه بزرگ تولیدی در استان اردبیل روانه بازار مصرف می‌شود که در فاز جدید تولید لاستیک‌های خودروهای سنگین نیز مورد توجه و تمرکز تولیدکنندگان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، صادرات تایر اردبیل را با برند خاص به دورترین مناطق شاهد هستیم که در رایزنی‌های انجام شده این محصولات به کشورهای مجارستان، لهستان، روسیه، آلمان و کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: این واحد صنعتی که در تولید و عرضه محصولات لاستیک پیشرو و پیشقدم بوده در سه دهه اخیر از فعالیت خود توانسته فرصت اشتغال برای بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در فازهای مختلف فراهم آورد.

عبداللهی افزود: تولیدات این واحد تولیدی نیز به بیش از ۵۵ هزار تن ارتقا یافته و در طول سال امکان صادرات و عرضه سه میلیون حلقه تایر خودروهای سنگین نیز در این مجموعه فراهم آمده است.

وی حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه‌تعطیل را در سطح استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: در ۲ سال اخیر ۱۱۶ واحد صنعتی و تولیدی با حمایت همه‌جانبه به چرخه تولید بازگشتند تا در سایه فعالیت آنها شاهد اشتغالزایی جوانان و عرضه محصولات متنوع به بازارهای داخلی و خارجی باشیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: امسال نیز با تاکید استاندار اردبیل بیشترین تاکید ما حمایت از واحدهای تولیدی مؤثر و راهگشا است که با شناسایی ۱۵ واحد تولیدی سعی داریم توان اشتغالزایی آنها را به یک‌هزار نفر ارتقا دهیم تا این تعداد به جمع باشگاه هزارتایی‌ها افزوده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487046

مهمترین اخبار ایران و جهان: