نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 15:40

واکنش کرملین به گزارش روزنامه «بیلد» درباره پوتین

سخنگوی کرملین می‌گوید که رئیس جمهور روسیه هرگز درباره تحریم‌های ضدروسی با رهبران آلمان و فرانسه یا سایران حرفی نزده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مکالمه با هیچکدام از همتایان و رهبران غربی، هرگز مساله تحریم‌های ضدروسی علیه مسکو را مطرح نکرده و حالا، بی‌اثر بودن این تحریم‌ها آشکار شده است.

پسکوف پس از انتشار گزارش نشریه آلمانی «بیلد» درباره مکالمه اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مارس ۲۰۲۲ درباره پوتین، این اظهارات را مطرح کرده است.

سخنگوی کرملین گفت: از طرف خودم تنها می‌توانم تایید کنم که پوتین در تماس‌هایش با رهبران کشورهایی که تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کرده‌اند، هرگز درباره این تحریم‌ها صحبت نکرده و به آن نپرداخته است.

پسکوف تاکید کرد که حالا نه تنها تاییدات «کلامی»، بلکه شواهد و قرائن، از بی‌اثر بودن تحریم‌های غرب علیه مسکو، حکایت دارد.

وی افزود: منظورم این است که داده‌ها درباره رشد و توسعه اقتصادی ما و همچنین داده‌های بانک جهانی درباره ظهور روسیه در بین اقتصادهای پیشتاز اروپایی، مهر تاییدی بر بی‌اثر بودن تحریم‌ها است.

اسپوتنیک اردیبهشت‌ماه سال جاری در گزارشی با اشاره به داده‌های بانک جهانی نوشت که روسیه در سال ۲۰۲۲ با تولید کالا و خدمات به ارزش ۲.۳ تریلیون دلار، علاوه بر بازگشت به جمع ۱۰ اقتصاد برتر جهان، برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ به رتبه هشتم این رده‌بندی نیز رسیده است.

روزنامه بیلد امروز در گزارشی نوشت «اینکه پوتین نسبت به تحریم‌های غرب که اندکی پس از شروع عملیات نظامی این کشور در اوکراین علیه مسکو اعمال شد، کاملا خونسرد بود و نگرانی نداشت، شولتز را غافلگیر کرد!» مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475390

مهمترین اخبار ایران و جهان: