نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 16:19

امروز مجموعه انتظامی کشور سپر آرامش مردم است

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: امروز سازمان انتظامی کشور مفتخر است که بگوید سپر دفاعی امنیت و آرامش در مقابل همه ناهنجاری‌ها و معاندین است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صبح امروز سردار قاسم رضایی در یادواره پدران آسمانی فرماندهی انتظامی استان فارس که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی به ویژه شهدای امنیت، بیان کرد: مجموعه انتظامی جمهوری اسلامی ایران مولود و حافظ دستاورد انقلاب و پاسدار ارزش‌های احکام اسلامی در این کشور است.

وی افزود: اگر بخواهیم جایگاه و عملکرد مجموعه انتظامی را بررسی کنیم بایستی به آرمان انقلاب اسلامی نیز نگاهی داشته باشیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: این سازمان حافظ آرمان انقلاب اسلامی است و در تمام صحنه‌ها و جغرافیای ایران اسلامی؛ زیر بارش شدید برف و باران و گرما و سرما به صورت شبانه روز حضور دارد و وظیفه خود را دنبال می‌کند و در این راه، شجره طیبه انقلاب اسلامی را با خون خود آبیاری می‌کند.

این مقام ارشد فرماندهی انتظامی کشور تصریح کرد: امروز سازمان انتظامی کشور مفتخر است که اعلام کند انقلاب اسلامی در این مجموعه زنده است و شعار تک تک مامورین انتظامی، من یک انقلابی هستم است؛ این شعار یعنی همیشه در صحنه و معرکه هستیم؛ یعنی از مردم، برای مردم و در خدمت مردم هستیم.

سردار رضایی با بیان اینکه کارکنان انتظامی فرزند و مدافع ملت و انقلاب هستند، گفت:  عده‌ای که آن سوی مرزها بخواهند باعث اخلال در نظم و امنیت کشور شوند بدانند که مدافع آن، سازمان مقدس انتظامی است.

وی در ادامه تصریح کرد: مقابله با سارقین، اشرار، قاچاقچیان مواد مخدر، تروریست‌ها، مراقبت از مرزها و ... جز ماموریت‌های تعریف شده قانونی این سازمان است و این سازمان با نگاه و اقدام انقلابی خیلی از فتنه‌ها را خنثی می‌کند و در همین مسیر شهدای زیادی از جمله چند شهید در دو هفته اخیر در استان سیستان و بلوچستان، اصفهان، فارس، و خوزستان هم تقدیم نظام کرده است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور اظهار کرد: امروز ما مفتخریم که ملت بزرگ ایران قدردان این سازمان و راه شهدا هستند و ما هم پیمان بسته‌ایم که ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

سردار رضایی با اشاره به اینکه شهادت نوعی عبادت و خدمت برای این مردم است، گفت: شهدا برنده‌اند و برده‌اند و راه حقیقت را سخاوتمندانه انتخاب کرده‌اند و آنچه مهم است بازماندگان آنان هستند که الحمدلله با جدیت و صلابت این مسیر را طی می‌کنند.

این مقام ارشد فرماندهی انتظامی با اشاره به اینکه ولایت فقیه ستون فقرات نظام است، عنوان کرد: امروز مجموعه انتظامی کشور پرچمدار دفاع از ارزش های اسلامی و عزت و عفت جامعه است.

وی با بیان اینکه استان فارس بیش از 14 هزار شهید تقدیم کشور کرده، تصریح کرد: در این خصوص مجموعه انتظامی فارس نیز با افتخار970 شهید تقدیم نظام کرده است.

اشراف اطلاعاتی در مأموریت های پلیس اصل است / تأکید بر گسترش امنیت محله محور 

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: اشراف اطلاعاتی در مأموریت های پلیس یک اصل است و باید به صورت مستمر مورد توجه قرار گیرد. 

وی در کمیسیون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی، اظهار داشت: با مد نظر قرار دادن مصوبات قرارگاه مبارزه با قاچاق سلاح، اقدامات باید به گونه ای باشد که کسانی که در جامعه سلاح غیرمجاز دارند، احساس ناامنی کنند.

سردار رضایی افزود: اشراف اطلاعاتی در مأموریت های پلیس یک اصل است و باید به صورت مستمر مورد توجه قرار گیرد.

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تأکید ویژه بر گسترش و مدنظر قرار دادن امنیت محله محور در کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی، تصریح کرد: فرماندهان و کارکنان زیرمجموعه باید ضمن حضور میدانی در محله های حوزه استحفاظی، با استفاده از ظرفیت های موجود از جمله نگهبانان محله و ... نسبت به تأمین امنیت اقدام کنند.

سردار رضایی با بیان اینکه دشمنان همواره به بهانه های مختلف درصدد ایجاد ناامنی و ناهنجاری در جامعه هستند، گفت: یکی از مولفه های موثر در اقدامات کارکنان انتظامی، مرکز فوریت های پلیسی 110 است که می تواند منجر به بالا رفتن رضایتمندی مردم شود.

وی با بیان اینکه آموزش نقطه کلیدی در مأموریت ها و اقدامات مجموعه انتظامی است، تأکید کرد: آموزش در سطوح مختلف همواره باید مورد توجه فرماندهان و کارکنان انتظامی باشد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات پلیس فارس، گفت: مجموعه انتظامی استان فارس، بسیار فعال است و با مدیریت بهینه و حضور میدانی سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان در مأموریت ها، بسیاری از خلأها و کمبودها جبران شده است.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466546

مهمترین اخبار ایران و جهان: