نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 11:18

محصولات کشاورزی مازندران صادرات محور شود

ساری- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران صادرات محورکردن محصولات کشاورزی را برای حضور در عرصه بازارهای جهانی مهم دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریانپور صبح پنجشنبه در گردهمایی آغاز کشت پاییزه و جهش تولید در دیمزارهای مازندران اظهار کرد: ۷ و نیم تا ۸ میلیون تن تولیدات محصولات کشاورزی در استان داریم و قطعاً این میزان قابل افزایش است و باید نقش و جایگاه کشاورزی را در نرخ رشد اقتصادی ارتقا دهیم و هیچ تردیدی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: با اقدامات ترویجی، تحقیقی، ارتقا سرمایه گذاری و بهره وری، امکان افزایش تولید و نرخ رشد اقتصادی در بخش کشاورزی وجود دارد.

وی ادامه داد: سالانه ۴۸۰ هزار تن مصرف گندم استان است و ۱۹ کارخانجات آرد استان با نصف ظرفیت کار می‌کنند و امسال هدف گذاری که در شورای سیاست گذاری انجام شد باید ظرفیت تولید گندم به ۲۰۰ هزار تن افزایش پیدا کند.

خیریانپور با بیان اینکه استفاده از دانش بنیان‌ها برای کاهش هزینه تولید، کاهش استفاده از سموم و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی در امنیت غذایی مؤثر است، افزود: توسعه کشت در دیمزارها جزو اولویت‌های مازندران است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران اظهار کرد: می‌توانیم در تمام ارتفاعات استان دانش بنیان کردن را در کشت گندم توسعه دهیم و به خودکفایی در این محصول برسیم.

این مسئول اضافه کرد: مزارع برنج بشدت نیازمند نوسازی و زهکشی در اراضی است و اگر این اتفاق رخ دهد به دو برابر تولید برنج دست پیدا خواهیم کرد و دولت ارز برای تجهیز اراضی شالیزاری شمال کشور اختصاص دهد و با این اقدام تولید برنج به دو برابر افزایش پیدا کند.

خیریانپور بیان کرد: درخواست داریم برای خرید محصولات کشاورزی باید خط ویژه اعتباری اختصاص پیدا کند.

وی تصریح کرد: در کشاورزی باید به سمت صادرات محور کردن حرکت کنیم و این امکان با دیپلماسی اقتصادی در مازندران فراهم است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478402

مهمترین اخبار ایران و جهان: