نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 18:12

۵۹ طرح بهداشتی و عمرانی در حال اجراست/ جذب ۳۰ دانشجوی پزشکی خارجی

اردبیل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ۵۹ طرح عمرانی، بهداشتی و درمانی در اردبیل در حال اجراست که ۱۵ مورد از آنها تکمیل و در آستانه بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدیان اردی ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: رسانه‌ها در خط مقدم اطلاع رسانی بیشترین وظیفه را در پردازش صحیح اطلاعات و ارائه آن در جامعه دارند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در همراهی با رسانه‌ها و انعکاس اخبار حوزه بهداشت و درمان تعامل مناسبی را دارد، خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی اردبیل با ۱۰ هزار نفر عائله بعد از آموزش و پرورش پرجمعیت‌ترین دستگاه اجرایی در اردبیل است که در واحدها و معاونت‌های متعدد خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم استان ارائه می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل از خریداری و تأمین تجهیزات مورد نیاز طب هسته‌ای برای این استان خبر داد و گفت: به دنبال آماده‌سازی ساختمان به منظور نصب و راه اندازی اقلام خریداری شده هستیم تا بتوانیم با بهره برداری از این تجهیزات در ارائه خدمات درمانی مطلوب به مردم پیشگام باشیم.

وی با بیان اینکه طب هسته‌ای در اردبیل از سوی بخش خصوصی در مرکز استان اردبیل خدمات رسانی می‌کند، افزود: با راه اندازی این نوع خدمت در بخش دولتی، بیماران بیشتری از آن بهره مند خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: دستگاه رادیوتراپی موجود در استان اردبیل مربوط به ۱۲ سال قبل است و طبق اعلام شرکت سازنده، قطعات آن دیگر تولید نمی‌شود و برای رفع نیاز استان، دستگاه رادیوتراپی خریداری و وارد کشور شده است و به زودی در مرکز استان نصب و راه اندازی خواهد شد.

محمدیان اردی از خرید و نصب دستگاه آنژیوگرافی در سال گذشته برای بیمارستان‌های اردبیل خبر داد و بیان کرد: تا اوایل مهرماه سال جاری سه دستگاه ام. ار. آی در شهرستان‌های پارس آباد، مشگین شهر و اردبیل نصب و راه اندازی خواهد شد و با نصب این دستگاه‌ها نوبت گیری و صف‌های گاه طولانی ام. ار. آی دو دستگاه موجود در بیمارستان‌های علوی و امام (ره) کاهش خواهد یافت.

وی توسعه مراکز درمانی استان اردبیل را از اولویت‌های اصلی دانشگاه اعلام کرد و گفت: از ۵۹ طرح عمرانی بهداشتی و درمانی که در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته بود ۱۵ طرح یا افتتاح شده یا در آستانه افتتاح است که مرکز اورژانس، آزمایشگاه، مسکن متخصصان و سایر واحدهای درمانی از جمله آنهاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل اضافه کرد: ساختمان شبکه‌های بهداشت شهرستان‌های بیله‌سوار و انگوت با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برای افتتاح آماده است و مراکز ناباروری اردبیل و پارس آباد در حال تکمیل هستند.

محمدیان اردی پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی احداث بیمارستان نجف زاده و بیمارستان یک هزار تختخوابی اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: کتابخانه مرکز دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

وی به تحصیل ۳۰ دانشجوی خارجی از دو کشور عراق و پاکستان در دانشکده پزشکی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با وجود انتظاری که از این دانشگاه برای افزایش پذیرش دانشجویان خارجی وجود دارد، متأسفانه زیرساخت لازم برای این امر را نداریم اما تلاش می‌کنیم با تأمین فضا و امکانات مورد نیاز، از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل پیشتاز بودن استان را در اهدای عضو یادآور شد و بیان کرد: به رغم این پیشگامی امکان عمل پیوند در اردبیل وجود ندارد و بیماران نیازمند عضو مجبور به انتقال به تهران هستند.

محمدیان اردی اظهار کرد: متأسفانه زیرساخت لازم برای پیوند عضو در استان وجود ندارد اما جا دارد به تناسب استقبال مردم از اهدای عضو زیرساخت‌های لازم برای پیوند اعضای بدن در استان فراهم شود.

وی از صدور اخطار به ۱۴ پزشک در استان به دلیل ویزیت گروهی بیماران خبر داد و گفت: رعایت حریم خصوصی بیماران برای پزشکان الزامی است و شاید بیماری، امکان بیان مشکل درمانی خود را در حضور جمع نداشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: پزشکان باید به وقت و حریم فردی بیماران احترام قائل باشند و از ویزیت گروهی بیماران در حضور همدیگر خودداری کنند و اگر ۱۴ پزشک مدنظر نیز به اخطارها و تذکرات توجه نداشته باشند با اهرم‌های دیگر طبق مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470046

مهمترین اخبار ایران و جهان: