نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 00:22

دستور وزیر کشور درباره متخلفان مسکن مهر سمنان

وزیر کشور از سازمان مدیریت بحران و معاونت عمرانی وزارت کشور خواست تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری حقوقی و پاسخگو ساختن سازندگان متخلف بخشی از مسکن مهر سمنان که فاقد ایمنی شناخته شده است، اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد وحیدی، وزیر کشور در سومین نشست ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور پس از ارائه گزارش معاونت عمرانی استانداری سمنان درباره احتمال بروز حادثه‌ای شبیه متروپل در بخشی از مسکن مهر شهر سمنان، از سازمان مدیریت بحران و معاونت عمرانی وزارت کشور خواست تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری حقوقی و پاسخگو ساختن سازندگان متخلف بخشی از مسکن مهر سمنان که فاقد ایمنی شناخته شده است، اقدام کنند.

وی تأکید کرد: در گام نخست باید به‌سرعت ساکنان این واحدها تخلیه و در مکانی اسکان داده شوند تا خطر جانی برطرف و بسته به نظرات وزارت راه و شهرسازی، ساختمان دائم برای آنها فراهم شود.

وزیر کشور با بیان اینکه ممکن است در واحدهای نهضت ملی مسکن که شخصی‌سازی می‌شود هم چنین مواردی تکرار شود، تأکید کرد: گزارشی برای شورای نهضت ملی مسکن ارسال شود و وزارت راه و شهرسازی هم نظارت بر ساخت این واحدها را افزایش دهد تا از بروز فاجعه جلوگیری شود.

وحیدی از سازمان مدیریت بحران و استانداری سمنان خواست به‌سرعت نسبت به تخلیه ساکنان این مجتمع‌های مسکونی فاقد ایمنی اقدام کنند و رسانه‌ها هم نسبت به تنویر افکار عمومی وارد عمل شوند.

وی تأکید کرد: متخلفان ساخت این مجتمع‌ها از هر دستگاهی که باشند، باید تحت تعقیب قرار گیرند و خسارات وارده را بپردازند. از این‌رو، معاونت حقوقی سازمان مدیریت بحران و معاونت عمرانی وزارت کشور باید از سازندگان این مجتمع‌ها شکایت کنند.

وزیر کشور با انتقاد از عدم نظارت کافی دستگاه‌های متولی بر ساخت‌وسازها تصریح کرد: در هر موردی که ساختمان‌ها برابر شناسنامه صادره احداث نشده باشد، باید از طریق مراجع قضائی تحت پیگرد قرار داده شود.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532090

مهمترین اخبار ایران و جهان: