نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 10:30

رزمندگان حماس به توصیه حاج قاسم عمل کردند

حاج قاسم معتقد بود هدف نهایی محور مقاومت، آزادی قدس شریف است و این نگاه به تمام ارکان این جبهه هم سرایت کرده بود. همه مدافعان حرم معتقد بودند این نیروهای داعش که داریم با آنها می‌جنگیم، شاگردان و دست‌پرورده‌های صهیونیست‌ها هستند. و در آن شرایط، همه مدافعان حرم آرزو می‌کردند خدا قسمتشان کند که یک روز مستقیما با دشمن اصلی یعنی خود اسراییل بجنگند.

گروه جامعه خبرگزاری فارس- مریم شریفی؛ کمی قبل از شهادتش در نامه‌ای به فرمانده گردان‌های قسام فلسطین نوشته بود: «دفاع از فلسطین، مصداق دفاع از اسلام است و هر که ندای شما را بشنود و توجهی نکند، مسلمان نیست. فجر پیروزی به یاری پروردگار نزدیک خواهد بود. زنگ مرگ صهیونیست‌های متجاوز به صدا درآمده است. امیدواریم که خداوند به ما توفیق حضور در کنار شما را بدهد و ما را به آرزویمان؛ شهادت در راه فلسطین برساند.» اسمش با جبهه مقاومت، گره خورده بود. همان مرد الهام‌بخشی که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با تمجید از حمایت‌های همیشگی‌اش از مقاومت فلسطین، از او با عنوان «شهید قدس» یاد کرد.

این روزها و در پیروزی بزرگ رزمندگان فلسطین، بیش از هر کس، جای خالی سردار مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی احساس می‌شود؛ همان فرمانده خستگی‌ناپذیری که رهبر معظم انقلاب، نقش تاثیرگذارش در احیای آرمان فلسطین را اینطور توصیف کردند: «آمریکایی‌ها در مورد فلسطین طرحشان و نقشه‌شان این بود که قضیّه فلسطین را به فراموشی بسپرند؛ فلسطینی‌ها را در حالت ضعف نگه دارند که جرئت نکنند دَم از مبارزه بزنند. این مرد، دست فلسطینی‌ها را پُر کرد؛ کاری کرد که یک منطقه کوچک، یک وجب جا مثل نوار غزّه، در مقابل رژیم صهیونیستیِ با آن همه ادّعا می‌ایستد، کاری و بلایی سرِ آنها می‌آورد که آنها سرِ ۴۸ ساعت می‌گویند آقا بیایید آتش‌بس بدهید؛ اینها را حاج قاسم سلیمانی کرد. این چیزی است که برادران فلسطینی ما مکرّر در مکرّر پیش خود بنده گفته‌اند. البتّه من می‌دانستم امّا آنها هم آمدند پیش ما شهادت دادند.»

حالا در روز خوب پیروزی، شاید هیچ‌کس مثل رزمندگان مدافع حرم نتواند جای سردار دلها را خالی کند و از روحی که او در کالبد محور مقاومت دمید، بگوید. به همین بهانه، به سراغ دو نفر از یاران حاج قاسم رفتیم و از حال و هوایشان در روزهای آقاییِ رزمندگان فلسطینی پرسیدیم.

تانک غنیمتی در اختیار مردم فلسطین، بعد از عملیات طوفان الاقصی

منتظر طوفان در شهرک‌های صهیونیست‌نشین بودم

خودش را «سید» معرفی می‌کند. از پاکستان آمده و جملات فارسی را دست و پا شکسته بیان می‌کند اما به برکت جهاد در راه دفاع از حرم عمه سادات، سال‌هاست با ایرانی‌ها، برادر و خانه‌یکی شده. همین‌که نظرش را درباره عملیات غافلگیرانه «طوفان الاقصی» و پیروزی‌های درخشان رزمندگان فلسطینی در روزهای اخیر می‌پرسم، صورتش به خنده باز می‌شود و برای جواب، برمی‌گردد به چند سال قبل و می‌گوید: «روزی که مقام معظم رهبری فرمودند: «اسراییل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید»، ازآنجاکه فرمایش رهبرمان و نایب امام زمان (عج) بود، به لحاظ اعتقادی و قلبی کاملا به آن ایمان پیدا کردم اما این موضوع به لحاظ نظامی برای من، قابل هضم نبود. گذشت تا اواخر جریان دفاع از حرم در سوریه. وقتی جنگ با داعش به پیروزی نزدیک شد، آن وقت کاملا درک کردم که به خواست خدا، همه‌چیز امکان دارد.

آنجا در سوریه و در دفاع از حرم، یک لشکر جهانی از ملیت‌های مختلف ایرانی، سوری، پاکستانی، عراقی، افغانستانی و لبنانی یعنی از تمام مجاهدان جهان اسلام، تحت فرماندهی میدانی سردار دلها و درواقع تحت فرمان رهبری انقلاب تشکیل شده بود. حتما می‌دانید وقتی امام زمان (عج) ظهور کنند، یک لشکر جهانی خواهند داشت. این لشکر جهانی را ما با چشم خودمان در سوریه دیدیم. آنجا در جریان شکست داعش، برای من یقین شد که فرمایش رهبر عزیزمان درباره سقوط اسراییل، از نظر نظامی، عملی است. با اتفاقاتی که بعد از آن مقطع شکل گرفت، ایمان من و سایر بچه‌های مقاومت به کلام و پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب، از لحاظ نظامی، روز به روز بیشتر می‌شد.

بنابراین آنچه رزمندگان حماس روز شنبه در شهرک‌های صهیونیست‌نشین رقم زدند، از نظر من خیلی عجیب و غریب نبود چون منتظر این روز و این اتفاق بودم. منتظر و مطمئن بودم یک روز می‌رسد که به خواست خدا رژیم اشغالگر قدس به دست نیروهای جبهه مقاومت، ذلیل خواهد شد. و بالاخره آن روز رسید.»

موفقیت رزمندگان حماس در اسیر کردن نظامیان صهیونیست

این روزها همه به حال اسراییل، گریه می‌کنند

مدافع حرم باصفای پاکستانی عضو لشکر زینبیون درباره روز ذلت اسراییل هم، تعبیر جالبی دارد و می‌گوید: «الان شما اگر رسانه‌های جبهه استکبار مثل سی‌ان‌ان، بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال را نگاه کنید، می‌بینید همگی دارند برای اسراییل گریه و ناله می‌کنند. همین دیروز بایدن را در رسانه‌ها دیدم که حال و روزش از شکست اسراییل، خراب بود و کارش به گریه رسیده بود. همه اینها نتیجه ضربات سختی است که رزمندگان فلسطینی به دشمن اشغالگر وارد آورده‌اند. شدت حملات نیروهای حماس به حدی بوده که اسراییل با آن قدرت و تجهیزات نظامی، از آمریکا کمک خواسته. همه اینها، نشان می‌دهد آن مسیر و برنامه‌ای که سردار دلها برای جبهه مقاومت طراحی کرده بود، امروز بعد از شهادتش به ثمر رسیده است. و این همان تفسیر کلام رهبر عزیز است که فرمودند: شهید سلیمانی برای دشمنان، خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است.»

تصویرسازی چهره شهید حاج قاسم سلیمانی با صحنه حملات نیروهای فلسطینی به شهرک های صهیونیست نشین

رزمندگان حماس به سفارش حاج قاسم عمل کردند

«در این ۲، ۳ روز، مشاهدات ما در شبکه‌های مجازی نشان می‌دهد نه‌تنها مردم کشورهای اسلامی و نیروهای جبهه مقاومت بلکه بسیاری از غیرمسلمانان هم از این عملیات بزرگ و پیروزی رزمندگان حماس، خوشحال هستند چون آنها اسراییل را اشغالگر می‌دانند. این موضوع یک بار دیگر نشان داد نه‌فقط مسلمانان بلکه تمام آزادیخواهان دنیا هم خواهان نابودی اسراییل هستند.»

آقا سید مکثی می‌کند و اینطور ادامه می‌دهد: «می‌دانید، چه چیزی توجه و علاقه غیرمسلمانان را به عملیات روز شنبه رزمندگان حماس جلب کرده؟ اینکه آنها بعد از پیروزی و تسلط بر شهرک‌های صهیونیست‌نشین، به زنان و افراد ضعیف مثل کودکان و سالمندان ترحم کردند. آنها دیده بودند نظامیان صهیونسیت به هیچ‌کس رحم نمی‌کنند. اما وقتی فیلم‌ها و عکس‌های رفتارهای رزمندگان حماس در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های رسمی منتشر شد، رفتار انسانی آنها با زنان و کودکان اسراییلی، در نگاه مردم دنیا برجسته شد. حتی آنها وقتی نیروهای اسراییلی را به اسارت گرفتند هم، همین رفتار انسانی را تکرار کردند؛ با اسرا با خشونت رفتار نکردند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار ندادند. و همه اینها، توصیه‌های حاج قاسم بود...»

مراقبت نیروهای فلسطینی از اسرای اسراییلی

روح مجاهد پاکستانی پرواز می‌کند تا میدان نبرد با داعش در سوریه و در همان حال می‌گوید: «در سوریه، یک جایی میان ما و نیروهای داعش درگیری شده بود. در آن شرایط حاج قاسم به ما توصیه می‌کرد: زیاد اینها را نکشید. اینها نمی‌فهمند چه می‌کنند. اینها جاهل‌اند. فقط در حدی حمله کنید که بتوانیم این منطقه را تصرف کنیم. نگاه انسانی سردار دلها تا این حد بود که حتی دلش برای نیروهای داعش هم می‌سوخت و درباره آنها هم سفارش به اخلاق می‌کرد. رزمندگان حماس هم، طبق همان سفارش‌های حاج قاسم با اسرای اسراییلی رفتار کردند.»

در میدان جنگ با داعش، در آرزوی مبارزه با اسراییل بودیم

حاج قاسم معتقد بود هدف نهایی محور مقاومت، آزادی قدس شریف است و این نگاه به تمام ارکان این جبهه مقدس هم سرایت کرده بود. صحبت از نگاه رزمندگان مدافعان حرم نسبت به آرمان فلسطین که به میان می‌آید، آقا سید می‌گوید: «همه مدافعان حرم معتقد بودند این نیروهای داعش که داریم با آنها می‌جنگیم، شاگردان و دست‌پرورده‌های اسراییل هستند. و در آن شرایط، همه مدافعان حرم آرزو می‌کردند خدا قسمتشان کند که یک روز مستقیما با دشمن اصلی یعنی خود اسراییل بجنگند.

واقعیت این است که برای مدافعان حرم، این مبارزه مقدس هرگز تمام‌شدنی نیست چون همه ما خودمان را سرباز امام زمان (عج) می‌دانیم و آرزو داریم بعد از ظهور، در رکاب ایشان با دشمنان بجنگیم. و این یعنی تا آخر عمرمان باید یاور رهبر معظم انقلاب باشیم. ان‌شاءالله خدا توفیق دهد در این راه ثابت‌قدم باشیم و مثل بعضی‌ها گمراه نشویم.»

شادی و جشن جوانان فلسطین با خودروی نظامی غنیمتی

آزادی قدس، دغدغه سرداران دفاع مقدس بود

حالا نوبت جانباز مدافع حرم مازندرانی است که برایمان از احساسش نسبت به شاهکار نیروهای حماس در نفوذ به عمق شهرک‌های صهیونیست‌نشین و اجرای بی‌نقص عملیات طوفان الاقصی بگوید و او با تبریک این پیروزی به رهبر معظم انقلاب و تمام رزمندگان جبهه مقاومت از گذشته تا امروز، می‌گوید: «با این عملیات غافلگیرانه و گسترده رزمندگان حماس، هیمنه پوشالی اسراییل شکست و رژیم صهیونیستی فهمید در سرزمین‌های اشغالی، دست بالا با کیست. امروز ما و همه کسانی که به اشکال مختلف تلاش می‌کنند جبهه مقاومت را همیشه زنده و پویا نگه دارند و تمام مردم کشورهای اسلامی از این موفقیت رزمندگان فلسطین خوشحال هستیم و برای ادامه این پیروزی‌ها دعا می‌کنیم.»

از اشتیاق و دغدغه مدافعان حرم نسبت به یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین و مشارکت در آزادسازی قدس شریف که می‌پرسم، همرزم شهدای خانطومان که نام جهادی «ابوحیدر» را از روزهای جنگ باداعش در سوریه به یادگار دارد، در جواب می‌گوید: «این دغدغه‌مندی، متعلق به امروز و چند سال اخیر نیست. این نگاه از زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، در میان رزمندگان ما وجود داشت. رزمندگان ما درحالی‌که با نیروهای متجاوز بعثی می‌جنگیدند، شعارشان «راه قدس از کربلا می‌گذرد» بود. اغلب رزمندگان مدافع حرم، در کودکی و نوجوانی با همین شعار و فرهنگ پرورش پیدا کردند و چند سال بعد، لباس دفاع از حرم را پوشیدند. به همین دلیل بود که تمام همرزمان ما که در جبهه مقاومت علیه داعش در سوریه می‌جنگیدند، هدف نهایی‌شان، آزادسازی فلسطین و قدس شریف بود.

همّ و غمّ همه ما این بود که در مرحله اول با شکست داعش، ثبات لازم را در مناطق هدف ایجاد کنیم و بعد، از آن طریق وارد سرزمین‌های اشغالی شویم و آن مناطق را آزاد کنیم. این، همان نگاه و هدف امام راحل و رهبر معظم انقلاب و مقصد تلاش تمام سرداران بزرگ ما بود؛ از حاج احمد متوسلیان تا شهید سردار حاج قاسم سلیمانی. تحقق همه این تلاش‌ها، همان فرمایش رهبر عزیزمان است که چند سال قبل فرمودند: اسراییل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید. البته با عملیات روز شنبه رزمندگان حماس و روندی که آغاز شده، ان‌شاءالله این اتفاق زودتر از این هم، محقق خواهد شد.»

نفوذ نیروهای کمکی حماس به اراضی اشغالی در روز دوم عملیات طوفان الاقصی

یک میلیون رزمنده محور مقاومت، آماده کمک به جبهه فلسطین هستند

«عملیات بزرگ رزمندگان حماس در مناطق اشغالی، در این چند روز بهانه شیرینی شد برای تماس و گفت‌وگو با همرزمان جبهه دفاع از حرم. آنچه در این مکالمات مشخص بود، اشتیاق و آمادگی همه دوستان برای ورود به این میدان و مبارزه با اسراییل بود اما با توجه به اینکه قوم یهود، قوم بسیار ترسویی است، به نظر می‌رسد اصلا نیازی به حضور ما نیست و همان حضور رزمندگان شجاع فلسطین برای شکست صهیونیست‌ها کفایت می‌کند.»

گوشه ای از خسارات وارده به شهرک های صهیونیست نشین بعد از عملیات طوفان الاقصی

برای ابوحیدر و تمام رزمندگان محور مقاومت که در کلاس درس فرماندهی مثل حاج قاسم مشق شجاعت و ایستادگی کرده‌اند، توفیقی بالاتر از این نیست که فرصت مبارزه با غده سرطانی منطقه را پیدا کنند و نقشی در ریشه‌کنی آن داشته باشند. از خودشان بپرسی، می‌گویند عمری است برای آن لحظه موعود، آماده‌باش هستند. ابوحیدر درباره آمادگی نیروهای جبهه مقادمت برای وارد آوردن ضربه آخر بر پیکر رژیم صهیونیستی اینطور می‌گوید: «حرکت حزب‌الله لبنان در هدف قرار دادن چند پایگاه در شمال فلسطین اشغالی با حملات خمپاره‌ای، حرکت معناداری بود. این درواقع پیامی خطاب به رزمندگان حماس بود که بدانند در عملیات‌های آینده، نیروهای حزب‌الله آماده پشتیبانی از آنها از این جناح هستند.

بخش دیگری از نیروهای مقاومت هم در منطقه جولان در مرز سوریه و اسراییل، در آمادگی کامل به سر می‌برند. اگر زمانی نیاز به ورود نیروهای کمکی به مناطق اشغالی باشد، بیش از یک میلیون رزمنده داوطلب جبهه مقاومت از ایران، افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق و کشورهای دیگر از این مرز وارد فلسطین اشغالی خواهند شد و به یاری خدا طومار رژیم صهیونیستی را در هم خواهند پیچید. ما چشم‌انتظار آن روز هستیم. ان‌شاءالله به‌زودی پیروزی نهایی فرا برسد و بتوانیم با ورود به قدس شریف، در مسجدالاقصی نماز بخوانیم.»

 

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532402

مهمترین اخبار ایران و جهان: