نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 18:44

شکارچیان در شهر خوزی شهرستان مُهر سلاح بر زمین گذاشتند

در گردهمایی دوستداران محیط زیست شهر خوزی شهرستان مُهر استان فارس شکارچیان سلاح بر زمین گذاشتند و برای انس و دوستی با طبیعت هم پیمان شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان مهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهر در حاشیه این نشست و دیدار انجمن محیط زیستی شهر خوزی با یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان مهر اظهار داشت: پیمان دوستی با طبیعت در شهر خوزی با حضور همه اقشاراستادان دانشگاه، دانشجویان، کارمندان، دامداران، کشاورزان، معلمان و شکارچیان برقرار شده است.

فرجی اضافه کرد: هدف آنها همکاری همه جانبه به منظور فرهنگ سازی و حفظ حیات وحش و طبیعت است که از مدتها فعالیت خود را آغاز کرده اند، آنها در دامن طبیعت زیبای تنگ خوزی برای اعلام همبستگی، عهد با طبیعت و پیمان دوستی با سبزپوشان طبیعت دور هم گرد آمده و عده ای از شکارچیان در میان دیگر دوستداران طبیعت تفنگ خود را بر زمین گذاشته و با تفنگ خداحافظی کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهر در ادامه خاطر نشان کرد: اهمیت محیط زیست وحفظ آن  و اهمیت حضور تشکل ها در کنار حافظان طبیعت موضوعی است که باید به عنوان اولویت به آن نگریست،  سمن های محیط زیستی مصداق واقعی مردم‌پایه بودن محیط زیست است و می توانند در بحث‌های پایشی و نظارتی در کنار محیط زیست در چهارچوب قوانین مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: تشکل‌های زیست‌محیطی برای اشاعه فرهنگ محیط زیستی نقش بسزایی دارند و ایجاد این نگرش در جامعه ظرفیت بزرگی است که می‌تواند به عنوان یک راهکار در حفظ و حراست از محیط زیست تاثیرگذار باشد.

علی اسدی، همیار محیط زیست و استاد دانشگاه وحسین گل پرور، فرهنگی بازنشسته که از مدتها برای ایجاد یک انجمن محیط زیستی تلاش کرده بودند نیز در این گردهمایی سخنان مهمی در ارتباط با حفظ طبیعت و فرهنگ سازی محیط زیست ایراد کردند.

اسدی، همیار محیط زیست و استاد دانشگاه در این گردهمایی اظهار داشت: انس و دوستی با طبیعت موضوعی است که باید فرهنگ سازی شود و به عنوان یکی از الزامات حیات وارد زندگی همه ما شود.

حسین گل پرور، فعال محیط زیست هم در این گردهمایی با تقدیر از اقدام در خور تحسین شکارچیان برای وداع با اسلحه اظهار داشت: حضور اقشار مختلف در این جمع هرکدام به نوبه خود اهمیت محیط زیست و اهمیت حضورتشکل ها در کنارسازمان را گوشزد می کند، وقت آن رسیده که به یاری سبزپوشان محیط زیست بشتابیم وبه روشهای ممکن برای حفظ محیط‌زیست به آنها کمک کنیم.

در ادامه این گردهمایی به مراحل به ثبت رساندن و تکمیل اساسنامه انجمن اشاره و موارد قانونی که باید طی شود به دست اندرکاران این انجمن یادآوری شد.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1496990

مهمترین اخبار ایران و جهان: