نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 11:41

خرید تضمینی ۴۰۸ هزار و ۲۳ تن گندم در همدان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان از خرید تضمینی ۴۰۸ هزار و ۲۳ تن گندم تا ۱۰ شهریورماه خبر داد و گفت: تاکنون ۷۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

سیدحسین خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان اظهار کرد: تا ۱۰ شهریورماه ۴۰۸ هزار و ۲۳ تن گندم تضمینی در استان خریداری شده که ارزش این میزان محصول ۶۱ هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه میزان پرداخت مطالبات گندم‌کاران ۷۰ درصد رسیده است گفت: از میزان گندم خریداری شده ۱۷ هزار و ۹۷۴ تن توسط مراکز دولتی، ۱۴ هزار و ۹۴ تن توسط کارخانجات آرد و ۱۶۹ هزار و ۱۷۶ تن توسط سیلوهای بخش خصوصی خریداری شده و سهم خرید تعاونی‌های روستایی ۲۰۶ هزار و ۷۸۰ تن بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان با بیان اینکه تاکنون ۳۲ هزار و ۱۳ تن گندم در شهرستان همدان خریداری شده است افزود: ۲۷ هزار و ۵۶۴ تن گندم در ملایر، ۷۳ هزار و ۸۵۱ تن در نهاوند، ۱۶ هزار و ۸۵۷ تن در تویسرکان، ۵۸ هزار و ۴۸ تن در اسدآباد، ۱۹ هزار و ۲۷۸ تن در بهار، ۷۴ هزار و ۹۲۷ تن در رزن، ۷۴ هزار و ۷۵۹ تن کبودراهنگ، ۵ هزار و ۸۸۲ تن در فامنین  و ۲۴ هزار و ۱۱۶ تن در درگزین خریداری شده است. 

وی با بیان اینکه سال گذشته تا ۱۰ شهریورماه ۳۱۶ هزار و ۸۵۷ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده بود که ۲۹ درصد رشد را نشان می‌دهد خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ تا این روز میزان ۱۹۹ هزار و ۱۸۹ تن خریداری شده بود که اختلاف ۱۰۵ درصدی را دارد.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1482890

مهمترین اخبار ایران و جهان: