نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 22:58

ورود ۶ هزار زائر افغانستانی اربعین به کشور

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد گفت: تاکنون ۶ هزار زائر افغانستانی به قصد عزیمت به عراق، از طریق مرز دوغارون وارد ایران شدند.

علی فخاری در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: از ششم شهریورماه تا به امروز، تعداد ۶ هزار زائر افغانستانی به قصد عزیمت به عتبات عالیات عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین از طریق مرز زمینی دوغارون وارد ایران شدند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد افزود: این تعداد زائر اربعین در قالب کاروان های مختلف در حالی عازم کشور عراق می شوند که از مناطق گوناگون افغانستان مانند هرات، کابل، قندهار، مزارشریف و قندوز و غور خود را به ایران رسانده اند.

وی ادامه داد: برای حمل و نقل زوار افغانستانی، روزانه ۵۰ دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی دوغارون مستقر می شوند و زائران را تا مرز چذابه در استان خوزستان منتقل خواهند کرد.

فخاری بیان کرد: زائران در بدو ورود به گذرگاه مرزی دوغارون در حسینیه شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، مورد استقبال قرار می گیرند و برای آنها صبحانه، ناهار و شام ارائه می شود.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد تصریح کرد: تعداد هشت غرفه توسط نهادهای مردمی و دولتی در حسینیه شهید سلیمانی برپا شده است و خدماتی نظیر پذیرایی، بهداشت و درمان، امداد و نجات، ساماندهی و انتقال زوار، سرگرمی کودکان و تحویل سیمکارت ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: زائران در اربعین امسال، از تاریخ ششم شهریورماه وارد کشور شدند و آمادگی استقبال و پذیرایی از آنها تا هر زمانی که ورود پیدا کنند، وجود دارد.

فخاری خاطرنشان کرد: استقبال و پذیرایی از زوار حسینی کشور مسلمان و همزبان افغانستان، با تاکید بر وجود اشتراکات فرهنگی با ایران از سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ ادامه دارد که با وقفه ای دو ساله در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به علت همه گیری کرونا، این عملیات از سال گذشته و امسال از سر گرفته شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1482190

مهمترین اخبار ایران و جهان: