نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 18:09

افزایش ۱۱ درصدی صادرات از مرز بیله سوار

بیله سوار - مدیر پایانه مرزی بیله سوار گفت: در پنج ماهه گذشته از سال جاری شاهد افزایش ۱۱ درصدی صادرات از پایانه مرز بیله سوار هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف اله بابایی بعدازظهر شنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۲۰۲ هزار و ۸۵۵ تن کالا توسط ۹ هزار و ۴۶۴ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادرات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۸۲ هزار و ۵۸۶ تن کالا صادرات شده بود، خاطرنشان کرد: امسال افزایش ۱۱ درصدی را در این بخش شاهد هستیم.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار عمده کالاهای صادراتی را انواع کاشی، فلفل، میلگرد، بادمجان، سیب زمینی، سنگ‌های ساختمانی، نمک، انواع شیشه و پروفیل اعلام کرد و افزود: در این مدت ۱ هزار و ۷۶۴ تن کالا توسط ۵۲۶ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار وارد کشور شده اند.

بابایی ترانزیت ورودی ۱۶۸ هزار و ۱۹۸ تن کالا را از مرز بیله سوار از ابتدای سال جاری یادآور شد و بیان کرد: این میزان کالا توسط ۷ هزار و ۸۴۹ دستگاه کامیون به صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده است.

وی ادامه داد: از این میزان ۴ درصد از کالاها توسط کامیون ایرانی، ۸۵ درصد توسط کامیون آذری، ۷ درصد کامیون گرجی و ۴ درصد نیز توسط کامیون‌های سایر ملیت‌ها ترانزیت شده اند.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار از ترانزیت خروجی ۲۵۸ هزار و ۵۸۹ تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان کالا توسط ۱۱ هزار و ۵۳۳ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

بابایی کالاهای ترانزیت خروجی را شامل انواع پارچه، نوشابه، آهن خرده، انواع کاشی، آب معدنی و برنج عنوان کرد و افزود: از این میزان کالا بیش از ۱۳۴ هزار تن توسط ۶ هزار و ۸۸ دستگاه کامیون ایرانی، ۱۰۸ هزار و ۳۷۶ تن کالا توسط ۴ هزار و ۴۳۱ دستگاه کامیون آذری، ۱۳ هزار و ۴۷۵ تن کالا توسط ۸۸۳ دستگاه کامیون ترکیه و ۲ هزار و ۷۱۱ تن کالا نیز توسط ۱۳۱ دستگاه کامیون سایر ملیت‌ها از مرز بیله سوار ترانزیت شده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481802

مهمترین اخبار ایران و جهان: