نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 09:59

افتتاح همزمان ۱۲۸ پروژه مخابراتی در کردستان

۱۲۸ پروژه مخابراتی در کردستان با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آزاد حکمت مدیر مخابرات کردستان صبح امروز در مراسم افتتاحیه همزمان طرح‌های مخابراتی کردستان که بصورت همزمان بصورت ویدیوکنفرانس و با حضور استاندار برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته مخابرلت ۲۰۳ میلیارد تومان در کردستان سرمایه‌گذاری کرد که یک رکورد برای استان بود و امسال با حمایت استاندار و مدیران ارشد مخابرات در حوزه مخابرات استان ۲۰۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی عنوان کرد: تمامی پروژه‌ها بصورت ۱۰۰ درصد انجام شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد ضمن اینکه تا پایان سال هم رقم زیادی در استان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی عنوان کرد: در تجهیزات انتقال که زیرساختی است، ۷ میلیارد تومان، اف‌تی‌تی‌اچ ۹.۵ میلیارد تومان، مرکز مخابراتی باشماق ۶۲ میلیارد تومان، سایت جدید تلفن همراه ۲۶ میلیارد تومان، ارتقا سایت تلفن همراه ۵۱ میلیارد تومان در تی‌دی‌ال‌تی‌ای ۱۱۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

حکمت تعداد پروژه‌های مورد بهره‌برداری در بانه را ۱۱ پروژه، بیجار ۱۶ پروژه با ۱۴ میلیارد تومان، سقز ۱۷ پروژه با بیش از ۲۷ میلیارد تومان، مریوان ۳۰ پروژه با سرمایه‌گذاری ۶۹ میلیارد تومان، سنندج ۲۸ پروژه با بیش ۴۸.۸ میلیارد تومان و دهگلان ۲۶ پروژه با ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد. 

به گفته مدیر مخابرات منطقه کردستان، تعداد روستاهای بهره‌مند از اینترنت پرسرعت  ۵۹۴ روستا است.  

وی اضافه کرد: طرح نجما با هدف جمع‌آوری کابل‌های مسی و جایگزین کردن فیبرنوری در کردستان شروع شده است که در فاز اول آن ۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

به گفته حکمت، ظرفیت واگذاری ۲۷ هزار پورت اینترنت در کردستان ایجاد خواه شد و اکنون برای برای ۳۰ هزار خانوار ظرفیت FTTH ایجاد شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1482646

مهمترین اخبار ایران و جهان: