نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 14:18

چراغ سبز شهرداری اهواز به آبگرفتگی در بارش‌های پیش‌رو

اظهارات شهردار و معاون او نشان میدهد که ظاهرا آنها در حال تلاش برای آماده سازی افکار عمومی مردم اهواز هستند تا به آبگرفتگی های پیش رو تن دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، چند روز پیش سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص دفع آبهای سطحی توضیحاتی داده بود از جمله گفته بود نمی‌دانیم در اهواز از کی و چه میزان بارش خواهیم داشت و نمی‌توان قول داد که هیچ آبگرفتگی نخواهیم داشت زیرا ممکن است در بازه زمانی کم مقدار زیادی باران ببارد و در این شرایط برای دفع آب به کمی زمان نیاز است.

وی حتی با اشاره به احتمال آبگرفتگی چند نقطه در اهواز و نام بردن از منطقه 8 اهواز گفته بود با توجه به اینکه منطقه ۸ شهرداری اهواز خط القعر است و آب از سمت مناطق یک و هفت به منطقه ۸ سرازیر می‌شود، مشکلات خاصی در این منطقه وجود دارد.

صحبت های سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز تکرار مواضع دو هفته پیش شهردار اهواز است که گفته بود: نمی‌توان قول داد که در بارندگی‌های پیش رو هیچ نقطه‌ای دچار آبگرفتگی نمی‌شود در طول تاریخ، اهواز به دلیل مسطح بودن دچار آبگرفتگی بوده است و نمی‌توانیم از این مساله گریزی داشته باشیم..

شهردار اهواز که به خاطر عملکرد ضعیفش تا آستانه استیضاح هم پیش رفته بود گفته است: به نظر می‌رسد این که به مردم قول بدهیم جایی از اهواز دچار آبگرفتگی نمی‌شود، یک رویا است با توجه به اینکه برخی مواقع پراکندگی بارندگی در شهر تغییر می‌کند، نمی‌توان قول داد که هیچ نقطه‌ای دچار آبگرفتگی نشود. ممکن است در جایی که خیلی کار شده هم بارندگی سنگینی رخ دهد و چند ساعت ماندآب داشته باشیم.

اظهارات شهردار و معاون او که ظاهرا در حال آماده کردن افکار عمومی برای آبگرفتگی در بارندگی های پیش رو هستند در حالی مطرح می شود که بر اساس پیش‌بینی‌ها از بارندگی ماههای  آتی، ایران طی فصل پاییز پذیرای بارش فراتر از نرمال با احتمال بالای ۷۰ درصد است. البته مناطق جنوب و جنوب‌شرق با احتمال ۵۰ درصد شانس رخداد بارش زیر مقدار نرمال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد.

سالهاست باران در اهواز موجب آبگرفتگی شدید برخی مناطق و معابر می شود و زندگی مردم را مختل میکند هر چند اقداماتی در این خصوص انجام شده ولی هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد آبگرفتگی اهواز در حالی هرسال رخ میدهد که سال‌هاست مسوولین و مدیران متولی قول رفع این مشکل را می‌دهند.

مدیران شهری اهواز پس از گذشت دوسال باید کارنامه خود به صورت شفاف در خصوص پروژه های دفع آبهای سطحی در مناطق هشتگانه شهر تشریح کنند دو سال فرصت کمی نیست که مردم نتیجه این پروژه ها را به چشم خود ببینند.

از آن سو با توجه به پرداخت هزار و پنجاه میلیارد تومان حق عوارض آلایندگی که با توجه ویژه دولت به شهرداری اهواز پرداخت شده است دیگر بهانه ای برای بی پول و بودجه نداشتن برای مدیران شهرداری  باقی نمی‌ماند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518746

مهمترین اخبار ایران و جهان: