نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 08:26

بابلی: مردمان دهستان پشت تنگ همواره وفادار به انقلاب بوده و این وفاداری همواره ادامه خواهد یافت.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: در هشت سال دفاع مقدس مردم شهرستان سرپل‌ذهاب هم اهل تشیع هم اهل تسنن و هم اهل حق حضورداشته و جان‌فشانی‌شان بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه؛ صدرالله بابلی فرماندار سرپل‌ذهاب در یادواره شهدای شهدای پشت تنگ ذهاب ضمن بزرگداشت مقام شامخ شهدا، اظهار کرد: فرارسیدن هفته دفاع مقدس که اوج اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران ازاینجا سرچشمه گرفت را تبریک عرض می‌نمایم.

وی افزود: جنگ تحمیلی نتیجه شرارت‌های استکبار جهانی بود که از گرگ وحشی منطقه حمایت و پشتیبانی کامل کردند تا به  انقلاب نوپای اسلامی ضربه بزنند. رهبر انقلاب فرمودند : سه عنصر اصلی جنگ را از یک تهدید بزرگ به یک فرصت بزرگ برای ما تبدیل کرد، قدرت جوشان انقلاب اسلامی ، رهبری مؤثر امام راحل و خصوصیات فاخر و برجسته مردم ایران اسلامی. امام عظیم الشان فرمودند ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را  شکستیم، شکل‌گیری قدرت انقلاب اسلامی از قیام عاشورا سرچشمه گرفت. اوج عزت و اقتدار کشور برگرفته از خون مطهر شهدا، اقتدار نیروهای مسلح و ایمان و اراده مردم است.

فرماندار سرپل‌ذهاب در خصوص نقش‌آفرینی مردم در دوران دفاع مقدس عنوان کرد:‌ شهرستان سرپل‌ذهاب در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند و نتیجه آن  ۸۵۰ شهید گران‌قدر ، ۱۵۳۲ جانباز صبور ، ۱۱۳ آزاده‌ی سرافراز و ۳هزار رزمنده  است. در هشت سال دفاع مقدس  مردم شهرستان هم اهل تشیع هم اهل تسنن و هم اهل حق حضورداشته و جان‌فشانی‌شان بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: مردمان دهستان پشت تنگ همواره وفادار به انقلاب بوده و این وفاداری همواره ادامه خواهد یافت.

بابلی تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید به نسل‌های جوان و نوجوان کشور انتقال یابد. دشمنان قسم‌خورده نظام به دنبال این هستند که ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی مردم در دفاع مقدس را به‌گونه‌ای دیگر  جلوه دهند و لذا ما باید هوشیار و آگاه باشیم و فرهنگ ایثار و شهادت را بیشتر از گذشته تبیین کنیم.

وی گفت: ان‌شاءالله مشکلات اقتصادی به لطف خدا و با همراهی مردم و تلاش جهادی و انقلابی دولت سیزدهم رفع خواهد شد. جنگ به فرموده امام راحل یک نعمت بود و امروز پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف خصوصاً در بخش نظامی داشتیم که این از برکات دوران دفاع مقدس است.

بابلی در تببین شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: شهید سلیمانی یک چهره بین‌المللی برای دفاع از مسلمانان و کشورهای اسلامی بود و در مبارزه با تروریسم وداعش نقش بی‌بدیل و ماندگاری از خود بجا گذاشت که رحمت و رضوان الهی بر او باد.

بابلی در خصوص قدرت امروزه جمهوری اسلامی ایران و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج قدرت است و چون سپاه و ارتش و نیروی انتظامی کشور در اوج اقتدار و آمادگی هستند و رژیم صهیونیستی و استکبار از این اقتدار ما عصبانی است. امروز نگرانی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی از این است که نیروهای مسلح ما در برابر تروریست‌ها باقدرت ایستاده و آن‌ها را نابود می‌کنند. رهبر انقلاب فرمودند ما جنگ در یک مرحله را پشت سر گذاشتیم اما دفاع همچنان باقی ست.

وی ادامه داد: شهادت معنای زیبایی دارد یعنی انسان برترین و محبوب‌ترین سرمایه دنیوی خود را نثار آرمان‌ها ، ارزش‌ها و محفوظ ماندن عزت و اقتدار کشور می‌کند و این‌گونه میهمان سفره ضیافت الله می‌شوند امروز همه ما وظیفه‌داریم فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را بیشتر ترویج بدهیم.

ایشان در پایان از فرماندهی سپاه پاسداران و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و دیگر دست‌اندرکاران برگزاری یادواره شهدای پشت تنگ ذهاب تقدیر و تشکر نمود.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501183

مهمترین اخبار ایران و جهان: