نیوز سیتی!
27 شهریور 1402 - 11:15

صرفه‌جویی 2.5 میلیون مترمکعبی آب با پر کردن چاه‌های غیرمجاز اصفهان

مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: در سال جاری ۳۲۹ حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسدود المنفعه شد که حجم آب صرفه‌جویی شده از چاه‌های غیرمجاز بیش از ۲.۵ میلیون مترمکعب است.

محمد خلجی مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان این که در سال ۱۴۰۲ بیش از یک هزار و ۳۵۶ پروانه بهره‌برداری چاه‌های مجاز کشاورزی اصلاح و تعدیل شد، اظهار داشت: حجم آب صرفه‌جویی شده از محل اصلاح و تعدیل پروانه‌ها بیش از ۷۵ میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۶۵۰ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب استان در سال جاری نصب شده است، بیان کرد: مهمترین اقدام برای مقابله با تداوم افت سطح آب زیرزمینی اجرای پروژه‌های طرح احیا و تعادل‌بخشی است که توسط دفتر حفاظت منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اجرا و پیگیری می‌­شود.

خلجی خاطرنشان کرد: در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل اُفت و کسری مخازن در آبخوان‌ها، تجهیزات مکان‌یاب (GPS) روی همه دستگاه‌های حفاری استان نصب شده است و نظارت بر این دستگاه‌های حفاری به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: در سال جاری ۳۲۹ حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسدود المنفعه شد.

وی حجم آب صرفه‌جویی شده از محل پر و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز را بیش از ۲.۵ میلیون مترمکعب عنوان کرد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1502039

مهمترین اخبار ایران و جهان: