نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 20:55

40درصد مدارس بردسکن فرسوده ونیاز به مرمت دارد

مدیر آموزش‌ و پرورش بردسکن گفت: از تعداد ۲۳۰ فضای آموزشی در شهرستان حدود ۴۰ درصد این مدارس به علت قدمت ۳۰ الی ۴۰ساله فرسوده و نیاز به مرمت دارد

علی‌اکبر چراغیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار کرد: تعداد بازماندگان از تحصیل نسبت به دو سال گذشته  تعداد آن کاهش محسوسی را دارد؛ ولی همین تعداد  بازمانده را هم کارگروه‌های ایجاد شده تا زمینه تحصیل مجدد  را آنان فراهم کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش بردسکن داشتن ۲۳۰ مدرسه در شهرستان با ۱۷ هزار  دانش‌آموز را مورد اشاره قرارداد و گفت: از تعداد ۲۳۰ فضای آموزشی در شهرستان حدود ۴۰ درصد این مدارس  به علت قدمت ۳۰ الی ۴۰ساله فرسوده و نیاز به مرمت دارد  که در سال تحصیلی جدید پیگیر هستیم از طریق خودیاری و یا از اعتبارات  نوسازی مدارس تعدادی از این مراکز آموزشی را مرمت و بازسازی کنیم.

 

وی از بهره‌برداری بیش از ۲۰ کلاس جدید  در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: خیرین مدرسه‌ساز باید  در امر مدرسه‌سازی کماکان حوزه آموزشی را  موردتوجه قرار دهند.

چراغیان برای برطرف‌شدن شلوغی رده‌ها در دوره ابتدایی دختر و پسر گفت: در این راستا  نیازمند ۲ فضای دیگر  آموزشی در شهر بردسکن هستیم که  به‌زودی این دو فضا با همکاری و مساعدت خیرین و نوسازی  اقدام به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی  بازنشستگی تعداد ۱۳۰ معلم از ابتدای سال تحصیلی جدید  دراین مدیریت را حتمی دانست واظهار کرد: مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول دارای بیشترین کمبود معلم است.

مدیر دستگاه تعلیم‌ و تربیت در بردسکن  تعدادی معلم جدید از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان به جمع همکاران مدیریت اضافه می‌شوند، اظهار داشت: علی‌رغم تعدادی که به جمع فرهنگیان در سال جاری اضافه می‌شوند و نیز تعدادی استمرار اعلام داشته‌اند، بازهم  در این مقاطع با کمبود مواجه هستیم که نهایت تلاش ما برنامه‌ریزی  برای شروع مهری پر عطوفت و مهربانی  برای دانش‌آموزان در مدارس است.

وی از همکاری تعداد ۷۰ معلم پرورشی در مدارس  بردسکن خبر داد و اظهار داشت: در مجموع  یکی از برنامه‌های ما توجه به برنامه‌های پرورشی در کنار دیگر درس‌های دانش‌آموزان است و لذا  تأکید ما از کلیه معلمین و به‌ویژه معلمین پرورشی توجه به مسائل توحیدی و معنوی است.

مدیر آموزش‌وپرورش  تأمین کتب دانش‌آموزان را  از برنامه‌های دیگر این مدیریت نام برد و افزود: کلیه کتب دانش‌آموزان تهیه و آماده توزیع بین مدارس برای تحویل به دانش‌آموزان هست.

چراغیان با بیان اینکه  آموزش‌وپرورش  بردسکن  جز شهرهای برتر استان خراسان رضوی در بین ۴۷ منطقه آموزش‌وپرورش است، گفت: در مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی دانش آموزان بردسکنی رتبه‌های بسیار خوبی را نسبت به سال‌های گذشته کسب کردند.

وی فعالیت‌های دارالقرآن خاتم‌النبیین  را برشمرد و افزود: تعداد حافظان قرآن  در بردسکن روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

پایان پیام/۷۰۰۵۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1482083

مهمترین اخبار ایران و جهان: