نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 12:43

بهورزان بدون ادعا در خط مقدم جبهه سلامت فداکاری می کنند

وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز بهورز، از تلاش‌های خالصانه بهورزان به عنوان مجاهدان فداکار و بی ادعای خط مقدم جبهه سلامت قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام بهرام عین‌اللهی آمده است: ۱۲ شهریور، روز بهورز و فرصت ارج گذاری یکی از درخشان‌ترین دستاوردهای جهانی نظام سلامت ایران اسلامی است. بهورزان مجاهدان فداکار و بی ادعای ارتقای مداوم شاخص‌های سلامت، عدالت در دسترسی به خدمات، کارآمدی و تحقق پوشش همگانی سلامت هستند.

بهورزان از نهاد پاک و اصیل روستا بر خاسته اند تا ارزنده ترین سال‌های عمر خود را در راه خدمت به طیفی گسترده از گروه‌های متنوع اجتماعی مصروف دارند؛ خدماتی اساسی به گستردگی سلامت جسم، روان و روح و در تمامی ابعاد پیشگیری و مراقبت.

چنین الگویی، نمادی بی نظیر از یک نظام ارائه خدمت اساسی، کارآمد و مردم محور در گستره پهناور و متنوع جغرافیا برای تضمین حق سلامت روستاییان شریف و خدوم کشور است.

توسعه سلامت در روستاهای میهن عزیز اسلامی بیش از هر چیز مرهون تلاش و مجاهدت بهورزانی است که جامعه نگرترین دانش آموختگان نظام سلامت به شمار می آیند و از این حیث بیش از هر کنشگر دیگر این ساحت، جامعه را مرهون خدمات خود می‌سازند؛ سرمایه‌هایی که عجین شدن با زندگی و درک عمیق و عینی فرهنگ و زیست بوم مردم، از آنان عناصری آگاه، دلسوز و چندساحتی ساخته است.

بهورزان به دلیل بومی بودن و برخورداری از ظرفیت اعتماد آفرینی و پذیرش از سوی مردم، مؤثرترین نقش را در اصلاح سبک زندگی و ارتقای سواد سلامت جامعه ایفا کرده و در آموزش بهداشت، پیشگیری و مراقبت از بیماری‌ها، بهداشت خانواده، مدارس و بهداشت محیط خدمات شایانی به سلامت اقشار و گروه‌های سنی گوناگون ارائه می‌کنند.

روز بهورز روز یادآوری ارزش‌های نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی و درمانی برای تحقق عدالت، اخلاق، فضیلت و کرامت انسانی است.

این روز را به بهورزان عزیز و مربیان آنها، کارشناسان مسئول بهورزی و همکاران گروه‌های گسترش شبکه در تمامی سطوح صمیمانه تبریک می گویم و آرزو دارم خدمات صادقانه این برادران و خواهران گرامی همواره مقبول درگاه احدیت باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1482883

مهمترین اخبار ایران و جهان: