نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 11:04

بسته مناسب مصوبات سفر رییس جمهور برای حوزه مدیریت شهری تدوین ‌شود

استاندار کردستان گفت: بسته مناسب مصوبات سفر رییس جمهور برای حوزه مدیریت شهری تدوین ‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج با تقدیر از تعامل بسیار خوب بین شورا و شهرداری با مجموعه مدیریت استان کردستان، اظهار داشت: در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری سنندج همدلی و برادری در اوج قرار دارد که این مهم در تاریخ شهر سنندج بی نظیر و نمونه آن را شاهد نبوده‌ایم.

استاندار کردستان اضافه کرد: شهر سنندج ویترین خدمات نظام در استان کردستان است و توسعه مرکز استان در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف می‌تواند مسیر رشد و عمران را در سایر نقاط استان فراهم سازد.

ریل‌گذاری مناسب شورا و شهرداری سنندج در مسیر توسعه شهر

زارعی‌کوشا افزود: ریل‌گذاری که در شورا و شهرداری سنندج صورت گرفته اتفاقات خوبی را در سطح مرکز استان شکل داده که رضایتمندی را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه کردستان نیازمند تبعیض مثبت برای رفع مشکلات است، گفت: این تبعیض مثبت و نگاه متمرکز بر رفع مشکلات کردستان در دولت شکل گرفته است.

استاندار کردستان به وضعیت بودجه استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: سال گذشته کردستان در قانون بودجه در ردیف ۲۴ کشور قرار داشت، اما امسال به رتبه ۱۴ رسیده و توانسته‌ایم سهم بیشتری از بودجه را به خود اختصاص دهیم، این نشان از نگاه ویژه و عنایت جدی دولت به کردستان است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه مسئولیت فرصتی برای خدمت است و باید از این بازه زمانی که در اختیار داریم به نحو احسن بهره بگیریم، گفت: اگر در این دوره مدیریتی وقتمان را صرف کاری بکنیم که ربطی به مردم ندارد دین به گردن ما خواهد ماند.

وی افزود: توجه ویژه دولت به استان کردستان موضوعی بود که از روز اول دنبال کردیم و خوشبختانه حساسیت مثبت به استان در بین مسئولان شکل گرفته است.

استاندار کردستان به برخی پروژه‌های نیمه تمام و مشکلات ریشه‌ای در کردستان گریزی زد و اضافه کرد: امیدواریم تا پایان امسال شاهد رفع یک سری از مشکلات تاریخی کردستان برای همیشه باشیم.

وی به برگزاری نشست‌های مختلف رییس جمهور با استانداران به صورت مستمر، گفت: پروژه فرودگاه سقز از موضوعاتی بود که در دیدار با رییس جمهور پیگیری کردیم اختصاص 100 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه داده شده و بنا به دستور رییس جمهور به زودی عملیاتی می‌شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه بسته مناسب مصوبات برای حوزه مدیریت شهری در سفر رییس جمهور تصویب می‌شود، گفت: برای رفع مشکلات نواحی منفصل شهری و انجام اقدامات توسعه‌ای کمیته ویژه تشکیل خواهیم داد.

رفع مشکل ترافیک در اولویت مدیریت شهری قرار گیرد

زارعی‌کوشا با تاکید براینکه در حوزه ترافیک نیاز به تمرکز جدی داریم و باید در قالب کمیته‌ای مخصوص این مهم دنبال شود، خاطرنشان کرد: وضعیت ترافیک شهر سنندج به سوهان روح برای مردم تبدیل شده است، مدیریت در صحنه در این حوزه ضعیف است و نیاز به تقویت در این بخش داریم.

وی افزود: اجرای پروژه‌های کلان در حوزه ترافیک زمان بر است باید تا قبل از اجرای این پروژه‌ها با مدیریت در صحنه زمینه را برای کاهش ترافیک و رفع این مشکل در مرکز استان فراهم سازیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1482783

مهمترین اخبار ایران و جهان: