نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 10:35

گلستان رتبه برتر ارتقاء بهره‌وری نیروی کار کشور است

استاندار گلستان گفت: بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده برای رشد اقتصادی در کشور استان گلستان جزء ۳ استانی است که در شاخص‌های کشاورزی، خدمات و صنعت رشد مثبت داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران در قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده برای رشد اقتصادی در کشور استان گلستان جزء ۳ استانی است که در شاخص‌های کشاورزی، خدمات و صنعت رشد مثبت داشته است.

وی ادامه داد: با وجود خشکسالی‌های سال‌های اخیر اما باز هم با تلاش‌های انجام شده بخش کشاورزی و خدمات در استان گلستان رشد مثبت داشته است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ما شاهد رشد ۷.۹ درصدی استان گلستان در بخش صنعت بوده‌ایم و در بخش صنعت توانسته‌ایم به رشد هدف‌گذاری شده برسیم که جای شکر دارد.

زنگانه افزود: درآمد سرانه استان گلستان در دولت سیزدهم رشد داشته و از ۴۷.۴ به بالای ۵۰ درصد رسیده و تلاش ما بر این است بتوانیم این رشد را با سرعت بیشتر افزایش دهیم چون اثر مستقیمی در سفره مردم استان گلستان خواهد داشت.

وی اضافه کرد: استان گلستان جزء استان‌هایی است که ۲۶ سال پیش از استان مازندران مستقل شد و متاسفانه پایه منابع استان گلستان پایین دیده شده است.

استاندار گلستان تاکید کرد: استان گلستان جزء چهار استان با تنش شدید آبی در کشور است که ۲ هزار میلیارد تومان در شهرستان‌های استان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در حوزه رفع تنش آبی هزینه کرده‌ایم که برخی از شهرها اعتبارات این بخش ۱۴ برابر شده است.

زنگانه بیان کرد: اگر همین اعتبارات رفع تنش آبی شهرستان گرگان به رشد 37 برابری نمی‌رسید شاهد قطعی‌های شدید آب و وصل بودن آب شرب برای مشترکان به میزان یک ساعت در روز بودیم.

وی اضافه کرد: پس از ۱۸ سال شاهد افتتاح پروژه فاضلاب شهرستان گنبدکاووس هستیم که در سفر آقای رئیس جمهور موضوع فاضلاب شهرستان گنبدکاووس با پوشش ۳۰ هزار نفر از شهروندان در فاز یک پروژه افتتاح خواهیم کرد.

استاندار گلستان تصریح کرد: بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه ساخت، تجهیز و بهبود استاندارد مدارس هزینه شده که یان یک اتفاف عالی و خوب برای توسعه زیرساخت‌های نظام تعلیم و تربیت در استان گلستان است.

زنگانه بیان کرد: در دولت سیزدهم ۱۱۵ میلیارد تومان صرف توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان شد.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان در ارتقاء بهره‌وری نیروی کار رتبه یک کشور است، خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد تسهیلات اشتغال آفرین در سفر رئیس جمهور به گلستان به طرح‌های روستایی اختصاص یافت.

استاندار گلستان تاکید کرد: بزرگترین پروژه زیست محیطی آبی کشور با ریسک عاقلانه مدیریتی رقم خورد و مدیران را در کشور امیدوار کرده که در مناطق حفاظت شده سربلند باشند و بگویند در این مناطق می‌توان اقدامات علاج بخشی انجام داد.

این خبر در حال تکمیل است ...

پایان پیام/۸۳۰۲۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463539

مهمترین اخبار ایران و جهان: