نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 08:55

نکات لازم برای پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی

رئیس پلیس پیشگیری استان سمنان با اشاره به آغاز موسم برداشت و فروش عمده محصولات باغی در این استان، بر رعایت برخی نکات از سوی کشاورزان و باغداران به منظور پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی و باغی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن رستمیان، رئیس پلیس پیشگیری استان سمنان با اشاره به اینکه برداشت محصولات باغی مانند پسته در این استان در حال انجام است، اظهار کرد: در همین راستا گشت‌های انتظامی بیش از پیش در حوزه باغ‌های کشاورزی به صورت شبانه‌روزی فعال هستند؛ اما لازم است کشاورزان نیز با رعایت نکات از ایجاد زمینه‌های وقوع سرقت بکاهند.

وی افزود: در این رابطه بهتر است کشاورزان برای مزارع و باغ‌های فاقد دیوار و حفاظ تا اتمام برداشت محصول نگهبان بگمارند و در این رابطه افرادی که در طول شبانه‌روز در حال آبیاری باغ‌های خود هستند، نیز می‌توانند از مزارع اطراف سرکشی داشته و تردد با وجود افراد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

رئیس پلیس پیشگیری استان سمنان تصریح کرد: از شهروندان می‌خواهیم تردد افراد مشکوک در باغ‌ها که بعضاً ممکن است در حال حمل مقدار کم یا زیاد میوه با موتورسیکلت و خودرو باشند را نیز به پلیس منعکس و نسبت به برداشتن شماره پلاک وسایل نقلیه اقدام کنند.

رستمیان با تأکید بر رعایت مقررات عبور و مرور به سبب افزایش تردد خودروهای سنگین حامل بار محصولات کشاورزی در معابر درون و برون‌شهری به کشاورزان توصیه کرد: ضمن دقت در انجام خرید و فروش‌ها و نقل و انتقال پول، از ارائه اطلاعات انبار یا مزارع خود و دیگران به افراد مشکوک نیز خودداری کنند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463283

مهمترین اخبار ایران و جهان: