نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 21:05

تحویل روزانه بیش از ۲ هزار نسخه دارویی به زائران

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با استقرار داروخانه شبانه روزی در مرز مهران روزانه بیش از ۲ هزار نسخه دارویی به زائران داده می‌شد.

رسول دشتی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام، عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در ایام اربعین در مرز مهران حدود ۱۵۰ قلم دارو در داروخانه شبانه روزی معاونت غذا و دارو قرار داشت.

وی افزود: با استقرار داروخانه شبانه روزی در مرز مهران روزانه بیش از ۲ هزار نسخه دارویی به زائران داده می شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: از جمله این خدمات رسانی ها سرم، داروهای تزریقی، آمپول‌های مکمل، انواع قرص شامل سرماخوردگی و مسکن داروهای فشار خون و قلبی، دیابت، گوارشی و همچنین پماد سوختگی به صورت رایگان و با تجویز پزشکان مستقر در درمانگاه‌ها و بیمارستان صحرایی مستقر در مرز مهران به زائران داده شد. 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ هزار محلول های تزریقی در شهر مهران به منظور ذخیره استراتژیک دپو شد که از این مقدار تعداد ۱۸ هزار واحد سرم مصرف شده است،بیان کرد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو در اربعین امسال هیچگونه کمبود دارویی نداشتیم. 

دشتی ادامه داد: تعداد نظارت و بازرسی توسط کارشناسان مستقر در مرز مهران در ایام اربعین ۳۴۵ مورد بوده و نیز در همین راستا بیش از ۲۹۰ نمونه برداری از موکب‌ها، مغازه‌های سطح عرضه، رستوران و عمده فروشی‌ها جمع آوری و در آزمایشگاه کنترل کیفی سیار معاونت غذا و دارو در مرکز بهداشت شهر مهران بررسی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در مدت مأموریت اربعین، ۷ مورد کارشناسی توقیفات اقلام دارویی و ۳ هزار و ۶۰۰ مورد پاسخگویی دارویی انجام شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1495283

مهمترین اخبار ایران و جهان: