نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 14:51

نظر سخنگوی دستگاه قضا درباره عدم اعمال رأی دیوان عدالت اداری درخصوص سن معلمی

سخنگوی قوه قضائیه درباره اجرا نشدن رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی وزارت آموزش و پرورش، گفت: باید تاریخ تصویب رأی و تاریخ اقدامی که از سوی دستگاه آغاز شده است را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه، امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «هیأت عمومی دیوان عدالت اداری یک رأی صادر کرده که شرط سن ورود به دانشگاه فرهنگیان که از طرف وزارت آموزش و پرورش ۲۴ سال تعیین شده، ابطال شود، اما برای پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۲ این شرط سنی همچنان اعمال می‌شود، نظر دستگاه قضا در این زمینه چیست؟»، گفت: آرای وحدت رویه دیوان عالی و دیوان عدالت اداری جزو منابع حقوق است. پس در حوزه حقوق، آرای وحدت رویه دیوان عدالت اداری در حکم قانون است.

وی افزود: درباره اجرا نکردن این رأی از سوی وزارت آموزش و پرورش باید تاریخ تصویب رأی و تاریخ اقدامی که از سوی دستگاه آغاز شده را مورد بررسی قرار داد. طبق قاعده حقوقی اگر تاریخ رأی بعد از آغاز اقدام دستگاه باشد، اجرای آن به آینده موکول می‌شود.

ستایشی ادامه داد: اگر مصوبه بر اساس وحدت رویه ابطال شده باشد، به موجب مقرره، دستگاه‌ها باید تبعیت کنند، اما اگر اقدام دستگاه اجرایی قبل از مصوبه بوده باشد، اجرای آن برای آتی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1496583

مهمترین اخبار ایران و جهان: