نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 09:13

جهان از عظمت نظام جمهوری اسلامی در حیرت است

فرماندار اردستان گفت: بنابر بیانات رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس ملت‌ساز شد و جهانیان از عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حیرت هستند.

  به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، سید محمد هادی احمدی‌طبا فرماندار اردستان در اجتماع بزرگ حماسی نمایش اقتدار بسیج و نیروهای مسلح اردستان، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنم برای تقدیر از ملت ایران‌، خانواده‌های شهدا و رزمندگان ایران اسلامی است چرا که مردم ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس جان‌فشانی و از خودگذشتگی خود را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: بنابر بیانات رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس ملت‌ساز شد و امروز جهانیان از عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حیرت هستند.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: عظمت جمهوری اسلامی ایران از خون شهدایی است که به ولی فقیه زمان خود لبیک گفتند، در دفاع مقدس فرماندهان جوان از انقلاب اسلامی حفاظت کردند و برخی در این مسیر جان خود را فدا کردند تا انقلاب پایدار ماند.

فرماندار اردستان از حضور اقشار مختلف به ویژه، از خانواده معظم شهدا ، ایثارگران، آزادگان و دانش‌آموزان، فرهنگیان، ائمه جمعه و جماعت و نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه های اداری که در این همایش اقتدار شرکت کردند تشکر کرد و افزود: مراتب ارادت و تشکر خود را به خانواده معظم شهدا از هر نهاد و قشری اعلام می‌کنیم.

روح اله صنعتکار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان نیز در این مراسم گفت: هفته دفاع مقدس نمایش رشادت‌های ایثارگران در هشت سال جنگ تحمیلی است که بنا بر فرموده امام راحل جنگ تحمیلی یک دانشگاه و نعمت است و باید هفته دفاع مقدس گرامی داشته شود.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی صدام علیه ایران ۳۶ کشور دنیا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی از صدام حمایت کردند.

صنعتکار تصریح کرد: از  ۲۳۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس حدود ۲۴ هزار شهید متعلق به استان اصفهان است و این استان لقب پرافتخارترین استان‌ها را در دفاع مقدس به خود اختصاص داده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان اضافه کرد: حدود ۳ هزار و ۷۰۰ شهید دوران دفاع مقدس شهدای روحانی هستند که حدود ۵۴۳ شهید روحانی از جمله شهید ردانی‌پور و میثمی از جمله شهدای استان اصفهان هستند.

وی اضافه کرد:  ۳ خانواده شش شهیدی و ۷ خانواده چهار شهیدی در استان اصفهان وجود دارد و ۵۶ خانواده‌ پدر و پسر شهید شده‌اند و این‌ رشادت‌های ایثارگران در دنیا مثال‌زدنی است که باید برای دانش‌آموزان نیز تبیین شود.

صنعتکار یادآور شد: شهرستان اردستان دارای ۸۶ شهید دانش‌آموز است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1516983

مهمترین اخبار ایران و جهان: