نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 17:29

درگیری بین طالبان و نیروی مرزبانی پاکستان

گذرگاه اصلی مرزی بین افغانستان و پاکستان به‌دلیل وقوع درگیری میان نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستان بسته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، منابع محلی از درگیری میان نیروهای امنیتی طالبان و مرزبانان پاکستانی خبر داده و اعلام کردند که در پی این درگیری، گذرگاه «تورخم» بین دو کشور مسدود شد.

به گفته این منابع، گذرگاه تورخم پس از تیراندازی در مرز افغانستان و پاکستان، به روی مسافران و وسایل نقلیه دو طرف مرز بسته شد.

رسانه‌های پاکستانی نیز به نقل از مقام‌های امنیتی این کشور گزارش دادند که این درگیری امروز چهارشنبه اتفاق افتاده و طرفین به تیراندازی به سوی هم پرداخته‌اند.

«فواد احمد خان» یکی از اعضای حزب تحریک انصاف پاکستان با انتشار ویدئویی که درگیری مرزی با افغانستان را نشان می‌دهد، نوشت: مرز تورخم و بازارچه‌های مجاور آن بسته شد و تیراندازی در منطقه ادامه دارد.

براساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی درگیری میان نیروهای مرزبانی پاکستان و طالبان چندین مجروح برجای گذاشته است.

منابع مطلع می‌گویند درگیری پس از آن آغاز شد که نیروهای طالبان قصد داشتند یک مقر ایست و بازرسی در نزدیکی مرز تورخم در ولایت ننگرهار احداث کنند و این اقدام با مخالفت نیروی مرزبانی پاکستان مواجه شد.

مقام‌های طالبان هنوز به این تحولات واکنشی نشان نداده‌اند.

پیشتر نیز گذرگاه تورخم در نتیجه درگیری مرزی میان افغانستان و پاکستان بسته شده بود. این گذرگاه، اصلی ترین نقطه ترانزیتی مسافران و کالا بین پاکستان و افغانستان به شمار می‌رود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488283

مهمترین اخبار ایران و جهان: