نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 01:52

اربعین مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) است

بوشهر- امام جمعه گناوه با بیان اینکه اربعین مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) است، گفت: اربعین یعنی شناخت مردم نسبت به امام حسین (ع) که شناخت و معرفت امام زمان (عج) را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رکنی حسینی سه شنبه شب در آئین عزاداری و سوگواری اربعین حسینی در مسجد شهید حر خسروی گناوه اظهار داشت: برخی اعداد دارای ویژگی‌های خاص هستند اگر چه ممکن است ما اسرار این ویژگی‌ها و اعداد را ندانیم.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه در روایات و منابع دینی بر عدد چهل و لفظ «اربعین» اشاره و تاکید شده است گفت: اربعین دارای ویژگی‌ها و معانی است که گاهی معنای کامل بودن انسان را می‌دهد.

وی ادامه داد: برگزاری اربعین شهادت از ویژگی‌های امام حسین (ع) است و خداوند برخی ویژگی‌های را مختص آن حضرت قرار داده است.

وی گفت: امروز در برگزاری اربعین امام حسین (ع) شاهد برپایی اجتماع عظیم عاشقان و شیفتگان آن حضرت و جمعیت بی نظیری در عالم هستیم و نظیر چنین اجتماعی با این همه عشق و معرفت ارادت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، در عالم وجود ندارد.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: علیرغم هوای گرم و نامساعد بودن هوا، مردم عراق تمام هستی خود و آنچه دارند را با سخاوتمندی در پذیرایی از زائران حسینی در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه دشمن از اربعین امام حسین (ع) به هراس افتاده است، افزود: اربعین حسینی یک رسانه بین المللی است که دشمن و رسانه آنها در برابر آن ناتوان و عاجز شده است.

وی ادامه داد: دشمن که از اربعین و عاشورا ضربه خورده همه تلاش‌های خود را برای کمرنگ کردن اربعین به کار گرفت اما حضور مردم در این همایش بی نظیر است.

وی گفت: الفت، ایثار، معرفت، محبت در اربعین در طریق امام حسین (ع) قرار گرفته و اربعین قلب‌ها و دل‌های مردم و مؤمنین را به هم نزدیک می‌کند و دشمن از اربعین در هراس است.

وی با بیان اینکه اگر مردم بخواهند امام عصر (عج) را بشناسند باید امام حسین (ع) را بشناسند افزود: همه ما نسبت به امام خود وظیفه‌ای داریم و این معرفت و وظیفه نسبت به امام باعث می‌شود که نسبت به امام عصر (عج) نیز معرفت پیدا کنیم.

وی گفت: امروز امام حسین (ع) و قیام عاشورا جهانی شده است و این جهانی شدن امام حسین (ع)، لازمه معرفت مردم نسبت به امام زمان (عج) گفت: اربعین حرکت به سمت امام و حجت خدا و به معنای عشق و معرفت نسبت به امام است.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: اربعین مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) است و اربعین یعنی شناخت مردم نسبت به امام حسین (ع) که شناخت و معرفت امام زمان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه امروز اربعین حسینی غوغایی در عالم به پا کرده است گفت: معرفت ما نسبت به امام حسین (ع) بایدبیشتر شود و ضمن آنکه پیاده روی را انجام می‌دهیم آنچه امام (ع) از ما خواسته را نیز انجام دهیم.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: امام (ع) از ما خواسته تا به خدا نزدیک، گناه و معصیت را ترک و آنچه فرمان خدا را انجام دهیم و ما باید در کنار پیاده روی اربعین این فرمان امام را انجام دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487339

مهمترین اخبار ایران و جهان: