نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 10:49

۹۴هزارمیلیاردتومان طرح درسفردوم رئیس جمهورافتتاح وکلنگ زنی می شود

گرگان- استاندار گلستان از افتتاح و کلنگ زنی نزدیک به ۹۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طرح عمرانی و اقتصادی در سفر دوم رئیس جمهور به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد زنگانه با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به گلستان تا پایان شهریور یا تا پایان مهرماه اعلام کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان نزدیک به ۹۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طرح عمرانی و اقتصادی تحول آفرین در حوزه‌های مختلف افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

زنگانه افزود: از این تعداد ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های افتتاحی و نزدیک به ۷۹ هزار میلیارد تومان برای طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: طرح علاج بخشی خلیج گرگان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی لایروبی کانال اصلی، افتتاح اسکله گردشگری جزیره آشوراده با ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه، طرح فیبر رسانی به کسب و کارها، مدارس و منازل، زهکشی ۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی، تجهیز ۲ هزار و ۱۷۰ هکتار به سامانه‌های نوین آبیاری، ۴۸۰ هکتار بیابان زدایی، ۳۰۰ هکتار مدیریت روان آب‌ها، ۱۶۰ هکتار مرمت و بهسازی روان آب‌ها با سطح ۱۶۰ هکتار، بهره برداری از ۴۲ کیلومتر راه جدید بهسازی ۱۷۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی، اجرای ده دوربرگردان ایمن، احداث ۳ دهنه پل ۸ متری و تأمین ۲۰ کیلومتر روشنایی از مهمترین طرح‌های افتتاحی در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان خواهد بود.

وی هزینه بهره برداری از طرح‌های کشاورزی را ۳۹۶ میلیارد تومان و طرح‌های حوزه راه را ۹۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

استاندار همچنین به طرح مهم تکمیل سد نرماب برای بهره مندی ۵۳۵ هزار نفر از ساکنان شرق گلستان از آب اشاره کرد و ادامه داد: در سفر نخست رئیس جمهور به استان یک هزار میلیارد تومان برای تکمیل این سد اختصاص یافت که تاکنون بیش از ۹۷۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

زنگانه با اشاره به اینکه ساخت بدنه سد به پایان رسیده است، اظهار کرد: این روزها کمیته‌ای از وزارت نیرو در استان مستقر شده تا در خصوص زمان آبگیری تصمیم گیری کند.

وی حفر نزدیک به ۵۰ حلقه چاه، ۱۳ کیلومتر خط انتقال و بیش از ۲۵ هزار متر مکعب مخزن و طرح فاضلاب گنبدکاووس را هم از دیگر طرح‌های قابل بهره برداری در حوزه آب اعلام کرد و افزود: استان ما از نظر ظرفیت مخزن نصف ظرفیت کشور را داراست و طرح‌ها با ارزش نزدیک به ۶۸۰ میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسیده‌اند.

استاندار گفت: طرح فاضلاب گنبد کاووس با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار بعد از ۱۸ سال برای ۳۰ هزار انشعاب جدید در سفر رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

علی محمد زنگانه همچنین با اشاره به اضافه کردن ۷ هزار مگاوات تولید برق در دو سال اخیر به همت دولت سیزدهم گفت: ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح در این بخش داریم که ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن برای تأمین برق استان در سفر دوم ریاست جمهوری به بهره برداری خواهد رسید.

آغاز عملیات اجرایی ساخت پتروشیمی گلستان با حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری با حضور رئیس جمهور و ساخت و توسعه نیروگاه با ۲۰ هزار میلیارد تومان هم خبری بود که استاندار اعلام کرد.

زنگانه افزود: در حوزه سلامت هم ۴۷۰ میلیارد تومان طرح داریم که ۱۵۰ میلیارد تومان آن به مرحله بهره برداری رسیده است.
وی از در دست ساخت بودن ۳۸ هزار واحد مسکونی در گلستان هم خبر داد و گفت: احتمالاً یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سفر دوم رئیس جمهور به استان قابل افتتاح خواهد بود.

وی گفت: در دو سال گذشته ۱ هزار و ۲۰۰ طرح عمرانی نیمه تمام در استان داشتیم که با تلاش دولت سیزدهم و مسئولان استانی به ۷۹۰ طرح کاهش یافته است.

استاندار گلستان همچنین در بخش دیگری از سخنانش از پرداخت مابه التفاوت قیمت خرید تضمینی گندمکاران تا پایان شهریور خبر داد و گفت: با تلاش هیئت دولت و پیگیری ویژه رئیس جمهور تا آخر شهریور مطالبات باقی مانده گندمکاران که شامل مابه التفاوت قیمت خرید تضمینی امسال با پارسال است پرداخت می‌شود.

وی افزود: قیمت خرید تضمینی پارسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و امسال ۱۵ هزار تومان است که مابه التفاوت این دو نرخ باید پرداخت شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476539

مهمترین اخبار ایران و جهان: